W samochodzie DAF XF, z turbodoładowanym silnikiem diesel'a XF105.460 340kW o pojemności 12900 cm³ i fabrycznej mocy 462 koni mechanicznych, poprzez zastosowanie elektronicznego chip tuningu możemy pomóc Ci osiągnąć efekt zwiększenia mocy, lepszego przyspieszenia, lepszej zdolności pokonywania wzniesień, a przede wszystkim zmniejszenia zużycia paliwa.
Dla tego konkretnego modelu auta DAF XF XF105.460 340kW 462 KM, chip tuning silnika powinien podnieść nominalną moc o 82 KM do 544 KM, co stanowi wzrost aż o 18%, natomiast wartość momentu obrotowego powinna wzrosnąć o 328 Nm do 2628 Nm, czyli poprawić się aż o około 14% w stosunku do oryginału! Takie zmiany spowodują również mniejsze spalanie.
W poniższej tabeli znajdziesz dokładne informacje jakich przyrostów mocy oraz momentu obrotowego można się spodziewać po skorzystaniu z naszych usług.
Oryginalnie | Po Chip Tuningu | |
---|---|---|
Moc | 462 KM 340 kW |
544 KM +82 KM +18 % 400 kW +60 kW +18 % |
Moment obrotowy | 2300 Nm | 2628 Nm +328 Nm +14 % |
Oszczędności | Sprawdź ile możesz zaoszczędzić dzięki chip tuningowi w naszym |
Wykresy z hamowni podwoziowej dla DAF XF XF105.460 340kW 462 KM
Na czym polega chip tuning w samochodzie DAF XF XF105.460 340kW 462 KM?
Chip tuning w przypadku DAF XF XF105.460 340kW 462 KM polega na wstępnym badaniu osiągów pojazdu na hamowni podwoziowej, następnie na ich podstawie, na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego modelu i zwiększające moc i moment obrotowy silnika i ostatecznie na ponownym badaniu osiągniętych rezultatów przeprogramowania na hamowni. Dzięki tej operacji możemy zyskać nawet 82 KM, co stanowi przyrost aż o 18%, ale i tak najważniejszy jest duży wzrost momentu w użytecznym zakresie obrotów (najczęściej od 1000 do 1500/min). Dzięki temu samochód szybciej osiągnie prędkość docelową, szybciej podjedzie pod wzniesienie, często też nie będzie potrzeby redukować biegu, lub zredukować mniej niż na ustawieniach fabrycznych, a to wszystko przyczyni się naturalnie do zmniejszenia spalania (najczęściej o ok. 2-2,5 l/100km).