Wyłączanie FAP, DPF, EGR, SCR w samochodach dostawczych
W przypadku pojawienia się pierwszych problemów z filtrem FAP/DPF można zrobić jedną z trzech rzeczy – uruchomić za pomocą komputera serwisowego dopalanie filtra, zamontować nowy filtr lub się go pozbyć. Niestety najczęściej dopalanie nie przynosi zbyt trwałych efektów a nowe filtry są bardzo drogie (regenerowane również są nietrwałe).
Ponadto w pojazdach z większym przebiegiem osprzęt silnika najczęściej nie jest w stanie spełnić wszystkich warunków potrzebnych do prawidłowej pracy filtra, co jest kolejnym czynnikiem skracającym jego żywotność.
W wielu zatem wypadkach optymalnym rozwiązaniem jest wyłączenie filtra FAP/DPF wraz z jego usunięciem z układu wydechowego. Wyłączenie, czyli dokonanie odpowiednich zmian w programie wtryskowym, a nie montaż emulatora. Dlaczego? Emulator sprawi że nie pojawią się błędy i samochód nie straci mocy, ale nie wyłączy też okresowego, profilaktycznego dopalania filtra cząstek stałych. A skoro filtra już nie ma, to nadmiar paliwa w układzie wydechowym zmieni się w obłoki gęstego dymu.
Jeśli nie przejmujesz się zwiększeniem emisji tlenków azotu (NOx), a naprawa układu recyrkulacji spalin (EGR) lub Adblue (SCR) może okazać się droga, możemy te układy programowo wyłączyć.
Dlaczego warto wybrać Vitesse V‑tech Łódź
Czasem fizyczne usunięcie filtra cząstek stałych to jedyne wyjście. Trzeba pamiętać że taka operacja również musi być prawidłowo przeprowadzona. Jeśli filtr i katalizator występują w osobnych puszkach, to puszka po filtrze nie może pozostać pusta, gdyż spowoduje to niepożądane zawirowania spalin, a co za tym idzie może objawiać się nieprawidłową pracą silnika. Jeśli występują w jednej puszce – absolutnie niedopuszczalne jest usuwanie katalizatora. Z jednej strony turbosprężarka musi mieć za sobą odpowiednie przeciwciśnienie, w innym wypadku będzie wchodziła na zbyt wysokie obroty powodując okresowe przeładowania i szybsze zużycie elementów. Z drugiej strony wkład katalizatora w skupie to przynajmniej kilkaset złotych, co tłumaczy dlaczego niektóre firmy mogą sobie pozwolić na niższe ceny za usuwanie FAP/DPF.
Przygotowanie programu to także istotna część całej operacji. Ważne jest by nie był to program gotowy, tylko zmodyfikowany odczyt ze sterownika wtrysku z tego konkretnego samochodu. Taki program musi mieć wyłączone raportowanie błędów związanych z filtrem cząstek stałych (a nie wyłączone tablice wszystkich błędów, jak to się czasem spotyka) oraz wyłączone dopalanie filtra. Generalnie po całej operacji samochód powinien jeździć i zachowywać się tak, jakby z fabryki wyjechał wyposażony jedynie w katalizator.
Zobacz także:
Chip tuning samochodów dostawczych
Chip tuning i PowerBox - sprawdź co możemy Ci zaoferować w kwestii zwiększenia mocy silnika Twojego auta oraz zmniejszenia spalania.
Ustawianie, przesuwanie i wyłączanie ograniczników w samochodach dostawczych
Nie daj się ograniczyć - na życzenie Klienta możemy usunąć lub zmienić ustawienia fabrycznych ograniczników prędkości lub obrotów silnika.
Hamownia podwoziowa dla samochodów dostawczych
W naszej ofercie znajdziesz również usługi pomiaru parametrów silnika w Twoim samochodzie na profesjonalnej hamowni podwoziowej.