W samochodzie Volvo XC70 II, z turbodoładowanym silnikiem diesel'a 2.0 D3 120kW o pojemności 1984 cm³ i fabrycznej mocy 163 koni mechanicznych, możemy pomóc Ci osiągnąć efekt zwiększenia mocy i lepszego przyśpieszenia poprzez zastosowanie zarówno elektronicznego chip tuningu jak i montaż PowerBox'a.
Dla tego konkretnego modelu auta Volvo XC70 II 2.0 D3 120kW 163 KM, chip tuning silnika powinien podnieść nominalną moc o 32 KM do 195 KM, co stanowi wzrost aż o 20%, natomiast wartość momentu obrotowego powinna wzrosnąć o 69 Nm do 469 Nm, czyli poprawić się aż o około 17% w stosunku do oryginału!
Jeżeli jednak w swoim samochodzie Volvo XC70 II z silnikiem 2.0 D3 120kW 163 KM zdecydujesz się na montaż PowerBox'a to fabryczna moc powinna otrzymać dodatkowe 7 KM i osiągnąć 170 KM, co stanowi wzrost o 4%, jednocześnie wartość momentu obrotowego powinna podnieść się o 20 Nm do 420 Nm, czyli poprawić się o około 5% w stosunku do wartości nominalnej!
W poniższej tabeli znajdziesz dokładne informacje jakich przyrostów mocy oraz momentu obrotowego można się spodziewać po skorzystaniu z naszych usług.
Oryginalnie | Po Chip Tuningu | Z PowerBox'em | |
---|---|---|---|
Moc | 163 KM 120 kW |
195 KM +32 KM +20 % 143 kW +24 kW +20 % |
170 KM +7 KM +4 % 125 kW +5 kW +4 % |
Moment obrotowy | 400 Nm | 469 Nm +69 Nm +17 % |
420 Nm +20 Nm +5 % |
Oszczędności | Sprawdź ile możesz zaoszczędzić dzięki chip tuningowi w naszym |
Wykresy z hamowni podwoziowej dla Volvo XC70 II 2.0 D3 120kW 163 KM
Na czym polega chip tuning w samochodzie Volvo XC70 II 2.0 D3 120kW 163 KM?
Chip tuning w przypadku Volvo XC70 II 2.0 D3 120kW 163 KM polega na wstępnym badaniu osiągów pojazdu na hamowni podwoziowej, następnie na ich podstawie, na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidulnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego modelu i zwiększające moc i moment obrotowy silnika i ostatecznie na ponownym badaniu osiągniętych rezultatów przeprogramowania na hamowni. Dzięki tej operacji możemy zyskać nawet 32 KM, co stanowi przyrost aż o 20%. Dodatkowe korzyści z takiego zabiegu to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów, ale także oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Jak działa PowerBox w samochodzie Volvo XC70 II 2.0 D3 120kW 163 KM?
PowerBox dedykowany do samochodów Volvo XC70 II 2.0 D3 120kW 163 KM to zewnętrzne urządzenie, wpinane w wiązkę silnika w oparciu o fabryczne wtyczki. Jest bezinwazyjne i każdy posiadacz może sam go wypiąć z auta i zapiąć powtórnie w kilka minut.
W wersjach Go oraz Elite charakterystyki tuningowe dobierane są indywidualnie po wstępnych pomiarach osiągów auta na hamowni podwoziowej (sprawdź poniżej, które wersje boxa można zastosować w Twoim aucie). Po zaprogramowaniu odpowiednich parametrów, osiągi są ponownie mierzone
na hamowni w celu potwierdzenia osiągniętych wyników lub też dalszej modyfikacji.
Dzięki tej operacji w Twoim samochodzie możemy zyskać nawet 7 KM, co stanowi przyrost aż o 4%.
Dodatkowe korzyści z zastosowania tego urządzenia to większa elastyczność silnika, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i podobnie jak w przypadku chip tuningu - oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Chip tuning czy power box do Volvo XC70 II 2.0 D3 120kW 163 KM?
Zastanawiałeś się co wybrać dla Volvo XC70 II 2.0 D3 120kW 163 KM - chip tuning a może lepiej PowerBox? Przeczytaj nasz poradnik i wybierz opcję najlepszą dla Ciebie.