W samochodzie Volvo XC60 I, z turbodoładowanym silnikiem diesel'a 2.0 D4 133kW o pojemności 1969 cm³ i fabrycznej mocy 181 koni mechanicznych, możemy pomóc Ci osiągnąć efekt zwiększenia mocy i lepszego przyśpieszenia poprzez zastosowanie zarówno elektronicznego chip tuningu jak i montaż PowerBox'a.
Dla tego konkretnego modelu auta Volvo XC60 I 2.0 D4 133kW 181 KM, chip tuning silnika powinien podnieść nominalną moc o 28 KM do 209 KM, co stanowi wzrost aż o 16%, natomiast wartość momentu obrotowego powinna wzrosnąć o 48 Nm do 448 Nm, czyli poprawić się aż o około 12% w stosunku do oryginału!
Jeżeli jednak w swoim samochodzie Volvo XC60 I z silnikiem 2.0 D4 133kW 181 KM zdecydujesz się na montaż PowerBox'a to fabryczna moc powinna otrzymać dodatkowe 10 KM i osiągnąć 191 KM, co stanowi wzrost o 6%, jednocześnie wartość momentu obrotowego powinna podnieść się o 27 Nm do 427 Nm, czyli poprawić się o około 7% w stosunku do wartości nominalnej!
W poniższej tabeli znajdziesz dokładne informacje jakich przyrostów mocy oraz momentu obrotowego można się spodziewać po skorzystaniu z naszych usług.
Oryginalnie | Po Chip Tuningu | Z PowerBox'em | |
---|---|---|---|
Moc | 181 KM 133 kW |
209 KM +28 KM +16 % 154 kW +21 kW +16 % |
191 KM +10 KM +6 % 141 kW +8 kW +6 % |
Moment obrotowy | 400 Nm | 448 Nm +48 Nm +12 % |
427 Nm +27 Nm +7 % |
Oszczędności | Sprawdź ile możesz zaoszczędzić dzięki chip tuningowi w naszym |
Wykresy z hamowni podwoziowej dla Volvo XC60 I 2.0 D4 133kW 181 KM
Na czym polega chip tuning w samochodzie Volvo XC60 I 2.0 D4 133kW 181 KM?
Chip tuning w przypadku Volvo XC60 I 2.0 D4 133kW 181 KM polega na wstępnym badaniu osiągów pojazdu na hamowni podwoziowej, następnie na ich podstawie, na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidulnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego modelu i zwiększające moc i moment obrotowy silnika i ostatecznie na ponownym badaniu osiągniętych rezultatów przeprogramowania na hamowni. Dzięki tej operacji możemy zyskać nawet 28 KM, co stanowi przyrost aż o 16%. Dodatkowe korzyści z takiego zabiegu to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów, ale także oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Jak działa PowerBox w samochodzie Volvo XC60 I 2.0 D4 133kW 181 KM?
PowerBox dedykowany do samochodów Volvo XC60 I 2.0 D4 133kW 181 KM to zewnętrzne urządzenie, wpinane w wiązkę silnika w oparciu o fabryczne wtyczki. Jest bezinwazyjne i każdy posiadacz może sam go wypiąć z auta i zapiąć powtórnie w kilka minut.
W wersjach Go oraz Elite charakterystyki tuningowe dobierane są indywidualnie po wstępnych pomiarach osiągów auta na hamowni podwoziowej (sprawdź poniżej, które wersje boxa można zastosować w Twoim aucie). Po zaprogramowaniu odpowiednich parametrów, osiągi są ponownie mierzone
na hamowni w celu potwierdzenia osiągniętych wyników lub też dalszej modyfikacji.
Dzięki tej operacji w Twoim samochodzie możemy zyskać nawet 10 KM, co stanowi przyrost aż o 6%.
Dodatkowe korzyści z zastosowania tego urządzenia to większa elastyczność silnika, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i podobnie jak w przypadku chip tuningu - oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Chip tuning czy power box do Volvo XC60 I 2.0 D4 133kW 181 KM?
Zastanawiałeś się co wybrać dla Volvo XC60 I 2.0 D4 133kW 181 KM - chip tuning a może lepiej PowerBox? Przeczytaj nasz poradnik i wybierz opcję najlepszą dla Ciebie.