W samochodzie Volkswagen Eos I (FL), z turbodoładowanym silnikiem diesel'a 2.0 TDI 100kW o pojemności 1968 cm³ i fabrycznej mocy 136 koni mechanicznych, możemy pomóc Ci osiągnąć efekt zwiększenia mocy i lepszego przyśpieszenia poprzez zastosowanie zarówno elektronicznego chip tuningu jak i montaż PowerBox'a.
Dla tego konkretnego modelu auta Volkswagen Eos I (FL) 2.0 TDI 100kW 136 KM, chip tuning silnika powinien podnieść nominalną moc o 34 KM do 170 KM, co stanowi wzrost aż o 25%, natomiast wartość momentu obrotowego powinna wzrosnąć o 65 Nm do 385 Nm, czyli poprawić się aż o około 20% w stosunku do oryginału!
Jeżeli jednak w swoim samochodzie Volkswagen Eos I (FL) z silnikiem 2.0 TDI 100kW 136 KM zdecydujesz się na montaż PowerBox'a to fabryczna moc powinna otrzymać dodatkowe 24 KM i osiągnąć 160 KM, co stanowi wzrost o 18%, jednocześnie wartość momentu obrotowego powinna podnieść się o 60 Nm do 380 Nm, czyli poprawić się aż o około 19% w stosunku do wartości nominalnej!
W poniższej tabeli znajdziesz dokładne informacje jakich przyrostów mocy oraz momentu obrotowego można się spodziewać po skorzystaniu z naszych usług.
Oryginalnie | Po Chip Tuningu | Z PowerBox'em | |
---|---|---|---|
Moc | 136 KM 100 kW |
170 KM +34 KM +25 % 125 kW +25 kW +25 % |
160 KM +24 KM +18 % 118 kW +18 kW +18 % |
Moment obrotowy | 320 Nm | 385 Nm +65 Nm +20 % |
380 Nm +60 Nm +19 % |
Oszczędności | Sprawdź ile możesz zaoszczędzić dzięki chip tuningowi w naszym |
Na czym polega chip tuning w samochodzie Volkswagen Eos I (FL) 2.0 TDI 100kW 136 KM?
Chip tuning w przypadku Volkswagen Eos I (FL) 2.0 TDI 100kW 136 KM polega na wstępnym badaniu osiągów pojazdu na hamowni podwoziowej, następnie na ich podstawie, na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidulnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego modelu i zwiększające moc i moment obrotowy silnika i ostatecznie na ponownym badaniu osiągniętych rezultatów przeprogramowania na hamowni. Dzięki tej operacji możemy zyskać nawet 34 KM, co stanowi przyrost aż o 25%. Dodatkowe korzyści z takiego zabiegu to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów, ale także oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Jak działa PowerBox w samochodzie Volkswagen Eos I (FL) 2.0 TDI 100kW 136 KM?

PowerBox dedykowany do samochodów Volkswagen Eos I (FL) 2.0 TDI 100kW 136 KM to zewnętrzne urządzenie, wpinane w wiązkę silnika w oparciu o fabryczne wtyczki. Jest bezinwazyjne i każdy posiadacz może sam go wypiąć z auta i zapiąć powtórnie w kilka minut.
W wersjach Go oraz Elite charakterystyki tuningowe dobierane są indywidualnie po wstępnych pomiarach osiągów auta na hamowni podwoziowej (sprawdź poniżej, które wersje boxa można zastosować w Twoim aucie). Po zaprogramowaniu odpowiednich parametrów, osiągi są ponownie mierzone
na hamowni w celu potwierdzenia osiągniętych wyników lub też dalszej modyfikacji.
Dzięki tej operacji w Twoim samochodzie możemy zyskać nawet 24 KM, co stanowi przyrost aż o 18%.
Dodatkowe korzyści z zastosowania tego urządzenia to większa elastyczność silnika, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i podobnie jak w przypadku chip tuningu - oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Chip tuning czy power box do Volkswagen Eos I (FL) 2.0 TDI 100kW 136 KM?

Zastanawiałeś się co wybrać dla Volkswagen Eos I (FL) 2.0 TDI 100kW 136 KM - chip tuning a może lepiej PowerBox? Przeczytaj nasz poradnik i wybierz opcję najlepszą dla Ciebie.