W samochodzie Volkswagen Beetle I, z turbodoładowanym silnikiem diesel'a 2.0 TDI 81kW o pojemności 1968 cm³ i fabrycznej mocy 110 koni mechanicznych, możemy pomóc Ci osiągnąć efekt zwiększenia mocy i lepszego przyśpieszenia poprzez zastosowanie zarówno elektronicznego chip tuningu jak i montaż PowerBox'a.
Dla tego konkretnego modelu auta Volkswagen Beetle I 2.0 TDI 81kW 110 KM, chip tuning silnika powinien podnieść nominalną moc o 50 KM do 160 KM, co stanowi wzrost aż o 46%, natomiast wartość momentu obrotowego powinna wzrosnąć o 117 Nm do 367 Nm, czyli poprawić się aż o około 47% w stosunku do oryginału!
Jeżeli jednak w swoim samochodzie Volkswagen Beetle I z silnikiem 2.0 TDI 81kW 110 KM zdecydujesz się na montaż PowerBox'a to fabryczna moc powinna otrzymać dodatkowe 24 KM i osiągnąć 135 KM, co stanowi wzrost o 22%, jednocześnie wartość momentu obrotowego powinna podnieść się o 39 Nm do 289 Nm, czyli poprawić się aż o około 16% w stosunku do wartości nominalnej!
W poniższej tabeli znajdziesz dokładne informacje jakich przyrostów mocy oraz momentu obrotowego można się spodziewać po skorzystaniu z naszych usług.
Oryginalnie | Po Chip Tuningu | Z PowerBox'em | |
---|---|---|---|
Moc | 110 KM 81 kW |
160 KM +50 KM +46 % 118 kW +37 kW +46 % |
135 KM +24 KM +22 % 99 kW +18 kW +22 % |
Moment obrotowy | 250 Nm | 367 Nm +117 Nm +47 % |
289 Nm +39 Nm +16 % |
Oszczędności | Sprawdź ile możesz zaoszczędzić dzięki chip tuningowi w naszym |
Na czym polega chip tuning w samochodzie Volkswagen Beetle I 2.0 TDI 81kW 110 KM?
Chip tuning w przypadku Volkswagen Beetle I 2.0 TDI 81kW 110 KM polega na wstępnym badaniu osiągów pojazdu na hamowni podwoziowej, następnie na ich podstawie, na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidulnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego modelu i zwiększające moc i moment obrotowy silnika i ostatecznie na ponownym badaniu osiągniętych rezultatów przeprogramowania na hamowni. Dzięki tej operacji możemy zyskać nawet 50 KM, co stanowi przyrost aż o 46%. Dodatkowe korzyści z takiego zabiegu to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów, ale także oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Jak działa PowerBox w samochodzie Volkswagen Beetle I 2.0 TDI 81kW 110 KM?

PowerBox dedykowany do samochodów Volkswagen Beetle I 2.0 TDI 81kW 110 KM to zewnętrzne urządzenie, wpinane w wiązkę silnika w oparciu o fabryczne wtyczki. Jest bezinwazyjne i każdy posiadacz może sam go wypiąć z auta i zapiąć powtórnie w kilka minut.
W wersjach Go oraz Elite charakterystyki tuningowe dobierane są indywidualnie po wstępnych pomiarach osiągów auta na hamowni podwoziowej (sprawdź poniżej, które wersje boxa można zastosować w Twoim aucie). Po zaprogramowaniu odpowiednich parametrów, osiągi są ponownie mierzone
na hamowni w celu potwierdzenia osiągniętych wyników lub też dalszej modyfikacji.
Dzięki tej operacji w Twoim samochodzie możemy zyskać nawet 24 KM, co stanowi przyrost aż o 22%.
Dodatkowe korzyści z zastosowania tego urządzenia to większa elastyczność silnika, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i podobnie jak w przypadku chip tuningu - oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Chip tuning czy power box do Volkswagen Beetle I 2.0 TDI 81kW 110 KM?

Zastanawiałeś się co wybrać dla Volkswagen Beetle I 2.0 TDI 81kW 110 KM - chip tuning a może lepiej PowerBox? Przeczytaj nasz poradnik i wybierz opcję najlepszą dla Ciebie.