W samochodzie Volkswagen Beetle I, z turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1.2 TSI 77kW o pojemności 1197 cm³ i fabrycznej mocy 105 koni mechanicznych, możemy pomóc Ci osiągnąć efekt zwiększenia mocy i lepszego przyśpieszenia poprzez zastosowanie zarówno elektronicznego chip tuningu jak i montaż PowerBox'a.
Dla tego konkretnego modelu auta Volkswagen Beetle I 1.2 TSI 77kW 105 KM, chip tuning silnika powinien podnieść nominalną moc o 20 KM do 125 KM, co stanowi wzrost aż o 19%, natomiast wartość momentu obrotowego powinna wzrosnąć o 35 Nm do 210 Nm, czyli poprawić się aż o około 20% w stosunku do oryginału!
Jeżeli jednak w swoim samochodzie Volkswagen Beetle I z silnikiem 1.2 TSI 77kW 105 KM zdecydujesz się na montaż PowerBox'a to fabryczna moc powinna otrzymać dodatkowe 14 KM i osiągnąć 118 KM, co stanowi wzrost o 13%, jednocześnie wartość momentu obrotowego powinna podnieść się o 27 Nm do 202 Nm, czyli poprawić się aż o około 15% w stosunku do wartości nominalnej!
W poniższej tabeli znajdziesz dokładne informacje jakich przyrostów mocy oraz momentu obrotowego można się spodziewać po skorzystaniu z naszych usług.
Oryginalnie | Po Chip Tuningu | Z PowerBox'em | |
---|---|---|---|
Moc | 105 KM 77 kW |
125 KM +20 KM +19 % 92 kW +15 kW +19 % |
118 KM +14 KM +13 % 87 kW +10 kW +13 % |
Moment obrotowy | 175 Nm | 210 Nm +35 Nm +20 % |
202 Nm +27 Nm +15 % |
Oszczędności | Sprawdź ile możesz zaoszczędzić dzięki chip tuningowi w naszym |
Na czym polega chip tuning w samochodzie Volkswagen Beetle I 1.2 TSI 77kW 105 KM?
Chip tuning w przypadku Volkswagen Beetle I 1.2 TSI 77kW 105 KM polega na wstępnym badaniu osiągów pojazdu na hamowni podwoziowej, następnie na ich podstawie, na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidulnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego modelu i zwiększające moc i moment obrotowy silnika i ostatecznie na ponownym badaniu osiągniętych rezultatów przeprogramowania na hamowni. Dzięki tej operacji możemy zyskać nawet 20 KM, co stanowi przyrost aż o 19%. Dodatkowe korzyści z takiego zabiegu to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów, ale także oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Jak działa PowerBox w samochodzie Volkswagen Beetle I 1.2 TSI 77kW 105 KM?

PowerBox dedykowany do samochodów Volkswagen Beetle I 1.2 TSI 77kW 105 KM to zewnętrzne urządzenie, wpinane w wiązkę silnika w oparciu o fabryczne wtyczki. Jest bezinwazyjne i każdy posiadacz może sam go wypiąć z auta i zapiąć powtórnie w kilka minut.
W wersjach Go oraz Elite charakterystyki tuningowe dobierane są indywidualnie po wstępnych pomiarach osiągów auta na hamowni podwoziowej (sprawdź poniżej, które wersje boxa można zastosować w Twoim aucie). Po zaprogramowaniu odpowiednich parametrów, osiągi są ponownie mierzone
na hamowni w celu potwierdzenia osiągniętych wyników lub też dalszej modyfikacji.
Dzięki tej operacji w Twoim samochodzie możemy zyskać nawet 14 KM, co stanowi przyrost aż o 13%.
Dodatkowe korzyści z zastosowania tego urządzenia to większa elastyczność silnika, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i podobnie jak w przypadku chip tuningu - oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Chip tuning czy power box do Volkswagen Beetle I 1.2 TSI 77kW 105 KM?

Zastanawiałeś się co wybrać dla Volkswagen Beetle I 1.2 TSI 77kW 105 KM - chip tuning a może lepiej PowerBox? Przeczytaj nasz poradnik i wybierz opcję najlepszą dla Ciebie.