W samochodzie Volkswagen Arteon I, z turbodoładowanym silnikiem diesel'a 2.0 BiTDI 176KW o pojemności 1968 cm³ i fabrycznej mocy 239 koni mechanicznych, możemy pomóc Ci osiągnąć efekt zwiększenia mocy i lepszego przyśpieszenia poprzez zastosowanie zarówno elektronicznego chip tuningu jak i montaż PowerBox'a.
Dla tego konkretnego modelu auta Volkswagen Arteon I 2.0 BiTDI 176KW 239 KM, chip tuning silnika powinien podnieść nominalną moc o 52 KM do 291 KM, co stanowi wzrost aż o 22%, natomiast wartość momentu obrotowego powinna wzrosnąć o 58 Nm do 558 Nm, czyli poprawić się aż o około 12% w stosunku do oryginału!
Jeżeli jednak w swoim samochodzie Volkswagen Arteon I z silnikiem 2.0 BiTDI 176KW 239 KM zdecydujesz się na montaż PowerBox'a to fabryczna moc powinna otrzymać dodatkowe 35 KM i osiągnąć 275 KM, co stanowi wzrost o 15%, jednocześnie wartość momentu obrotowego powinna podnieść się o 31 Nm do 531 Nm, czyli poprawić się o około 6% w stosunku do wartości nominalnej!
W poniższej tabeli znajdziesz dokładne informacje jakich przyrostów mocy oraz momentu obrotowego można się spodziewać po skorzystaniu z naszych usług.
Oryginalnie | Po Chip Tuningu | Z PowerBox'em | |
---|---|---|---|
Moc | 239 KM 176 kW |
291 KM +52 KM +22 % 214 kW +38 kW +22 % |
275 KM +35 KM +15 % 202 kW +26 kW +15 % |
Moment obrotowy | 500 Nm | 558 Nm +58 Nm +12 % |
531 Nm +31 Nm +6 % |
Oszczędności | Sprawdź ile możesz zaoszczędzić dzięki chip tuningowi w naszym |
Na czym polega chip tuning w samochodzie Volkswagen Arteon I 2.0 BiTDI 176KW 239 KM?
Chip tuning w przypadku Volkswagen Arteon I 2.0 BiTDI 176KW 239 KM polega na wstępnym badaniu osiągów pojazdu na hamowni podwoziowej, następnie na ich podstawie, na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidulnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego modelu i zwiększające moc i moment obrotowy silnika i ostatecznie na ponownym badaniu osiągniętych rezultatów przeprogramowania na hamowni. Dzięki tej operacji możemy zyskać nawet 52 KM, co stanowi przyrost aż o 22%. Dodatkowe korzyści z takiego zabiegu to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów, ale także oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Jak działa PowerBox w samochodzie Volkswagen Arteon I 2.0 BiTDI 176KW 239 KM?

PowerBox dedykowany do samochodów Volkswagen Arteon I 2.0 BiTDI 176KW 239 KM to zewnętrzne urządzenie, wpinane w wiązkę silnika w oparciu o fabryczne wtyczki. Jest bezinwazyjne i każdy posiadacz może sam go wypiąć z auta i zapiąć powtórnie w kilka minut.
W wersjach Go oraz Elite charakterystyki tuningowe dobierane są indywidualnie po wstępnych pomiarach osiągów auta na hamowni podwoziowej (sprawdź poniżej, które wersje boxa można zastosować w Twoim aucie). Po zaprogramowaniu odpowiednich parametrów, osiągi są ponownie mierzone
na hamowni w celu potwierdzenia osiągniętych wyników lub też dalszej modyfikacji.
Dzięki tej operacji w Twoim samochodzie możemy zyskać nawet 35 KM, co stanowi przyrost aż o 15%.
Dodatkowe korzyści z zastosowania tego urządzenia to większa elastyczność silnika, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i podobnie jak w przypadku chip tuningu - oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Chip tuning czy power box do Volkswagen Arteon I 2.0 BiTDI 176KW 239 KM?

Zastanawiałeś się co wybrać dla Volkswagen Arteon I 2.0 BiTDI 176KW 239 KM - chip tuning a może lepiej PowerBox? Przeczytaj nasz poradnik i wybierz opcję najlepszą dla Ciebie.