W samochodzie Skoda Superb I, z turbodoładowanym silnikiem diesel'a 2.5 TDI 120kW o pojemności 2496 cm³ i fabrycznej mocy 163 koni mechanicznych, możemy pomóc Ci osiągnąć efekt zwiększenia mocy i lepszego przyśpieszenia poprzez zastosowanie zarówno elektronicznego chip tuningu jak i montaż PowerBox'a.
Dla tego konkretnego modelu auta Skoda Superb I 2.5 TDI 120kW 163 KM, chip tuning silnika powinien podnieść nominalną moc o 31 KM do 194 KM, co stanowi wzrost aż o 19%, natomiast wartość momentu obrotowego powinna wzrosnąć o 60 Nm do 410 Nm, czyli poprawić się aż o około 17% w stosunku do oryginału!
Jeżeli jednak w swoim samochodzie Skoda Superb I z silnikiem 2.5 TDI 120kW 163 KM zdecydujesz się na montaż PowerBox'a to fabryczna moc powinna otrzymać dodatkowe 27 KM i osiągnąć 190 KM, co stanowi wzrost o 17%, jednocześnie wartość momentu obrotowego powinna podnieść się o 50 Nm do 400 Nm, czyli poprawić się aż o około 14% w stosunku do wartości nominalnej!
W poniższej tabeli znajdziesz dokładne informacje jakich przyrostów mocy oraz momentu obrotowego można się spodziewać po skorzystaniu z naszych usług.
Oryginalnie | Po Chip Tuningu | Z PowerBox'em | |
---|---|---|---|
Moc | 163 KM 120 kW |
194 KM +31 KM +19 % 143 kW +23 kW +19 % |
190 KM +27 KM +17 % 140 kW +20 kW +17 % |
Moment obrotowy | 350 Nm | 410 Nm +60 Nm +17 % |
400 Nm +50 Nm +14 % |
Opcje dodatkowe |
|
- | |
Oszczędności | Sprawdź ile możesz zaoszczędzić dzięki chip tuningowi w naszym |
Wykresy z hamowni podwoziowej dla Skoda Superb I 2.5 TDI 120kW 163 KM
Na czym polega chip tuning w samochodzie Skoda Superb I 2.5 TDI 120kW 163 KM?
Chip tuning w przypadku Skoda Superb I 2.5 TDI 120kW 163 KM polega na wstępnym badaniu osiągów pojazdu na hamowni podwoziowej, następnie na ich podstawie, na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidulnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego modelu i zwiększające moc i moment obrotowy silnika i ostatecznie na ponownym badaniu osiągniętych rezultatów przeprogramowania na hamowni. Dzięki tej operacji możemy zyskać nawet 31 KM, co stanowi przyrost aż o 19%. Dodatkowe korzyści z takiego zabiegu to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów, ale także oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Jak działa PowerBox w samochodzie Skoda Superb I 2.5 TDI 120kW 163 KM?
PowerBox dedykowany do samochodów Skoda Superb I 2.5 TDI 120kW 163 KM to zewnętrzne urządzenie, wpinane w wiązkę silnika w oparciu o fabryczne wtyczki. Jest bezinwazyjne i każdy posiadacz może sam go wypiąć z auta i zapiąć powtórnie w kilka minut.
W wersjach Go oraz Elite charakterystyki tuningowe dobierane są indywidualnie po wstępnych pomiarach osiągów auta na hamowni podwoziowej (sprawdź poniżej, które wersje boxa można zastosować w Twoim aucie). Po zaprogramowaniu odpowiednich parametrów, osiągi są ponownie mierzone
na hamowni w celu potwierdzenia osiągniętych wyników lub też dalszej modyfikacji.
Dzięki tej operacji w Twoim samochodzie możemy zyskać nawet 27 KM, co stanowi przyrost aż o 17%.
Dodatkowe korzyści z zastosowania tego urządzenia to większa elastyczność silnika, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i podobnie jak w przypadku chip tuningu - oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Instrukcja montażu PowerBox'a w samochodzie Skoda Superb I 2.5 TDI 120kW 163 KM
Chip tuning czy power box do Skoda Superb I 2.5 TDI 120kW 163 KM?
Zastanawiałeś się co wybrać dla Skoda Superb I 2.5 TDI 120kW 163 KM - chip tuning a może lepiej PowerBox? Przeczytaj nasz poradnik i wybierz opcję najlepszą dla Ciebie.