W samochodzie Scania R series Euro6, z turbodoładowanym silnikiem diesel'a 490 12.7 360kW o pojemności 12742 cm³ i fabrycznej mocy 490 koni mechanicznych, poprzez zastosowanie elektronicznego chip tuningu możemy pomóc Ci osiągnąć efekt zwiększenia mocy, lepszego przyspieszenia, lepszej zdolności pokonywania wzniesień, a przede wszystkim zmniejszenia zużycia paliwa.
Dla tego konkretnego modelu auta Scania R series Euro6 490 12.7 360kW 490 KM, chip tuning silnika powinien podnieść nominalną moc o 56 KM do 546 KM, co stanowi wzrost aż o 11%, natomiast wartość momentu obrotowego powinna wzrosnąć o 261 Nm do 2811 Nm, czyli poprawić się aż o około 10% w stosunku do oryginału! Takie zmiany spowodują również mniejsze spalanie.
W poniższej tabeli znajdziesz dokładne informacje jakich przyrostów mocy oraz momentu obrotowego można się spodziewać po skorzystaniu z naszych usług.
Oryginalnie | Po Chip Tuningu | |
---|---|---|
Moc | 490 KM 360 kW |
546 KM +56 KM +11 % 402 kW +41 kW +11 % |
Moment obrotowy | 2550 Nm | 2811 Nm +261 Nm +10 % |
Oszczędności | Sprawdź ile możesz zaoszczędzić dzięki chip tuningowi w naszym |
Wykresy z hamowni podwoziowej dla Scania R series Euro6 490 12.7 360kW 490 KM
Na czym polega chip tuning w samochodzie Scania R series Euro6 490 12.7 360kW 490 KM?
Chip tuning w przypadku Scania R series Euro6 490 12.7 360kW 490 KM polega na wstępnym badaniu osiągów pojazdu na hamowni podwoziowej, następnie na ich podstawie, na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego modelu i zwiększające moc i moment obrotowy silnika i ostatecznie na ponownym badaniu osiągniętych rezultatów przeprogramowania na hamowni. Dzięki tej operacji możemy zyskać nawet 56 KM, co stanowi przyrost aż o 11%, ale i tak najważniejszy jest duży wzrost momentu w użytecznym zakresie obrotów (najczęściej od 1000 do 1500/min). Dzięki temu samochód szybciej osiągnie prędkość docelową, szybciej podjedzie pod wzniesienie, często też nie będzie potrzeby redukować biegu, lub zredukować mniej niż na ustawieniach fabrycznych, a to wszystko przyczyni się naturalnie do zmniejszenia spalania (najczęściej o ok. 2-2,5 l/100km).