W samochodzie Scania R series Euro5, z turbodoładowanym silnikiem diesel'a 560 PDE 412kW o pojemności 15600 cm³ i fabrycznej mocy 560 koni mechanicznych, poprzez zastosowanie elektronicznego chip tuningu możemy pomóc Ci osiągnąć efekt zwiększenia mocy, lepszego przyspieszenia, lepszej zdolności pokonywania wzniesień, a przede wszystkim zmniejszenia zużycia paliwa.
Dla tego konkretnego modelu auta Scania R series Euro5 560 PDE 412kW 560 KM, chip tuning silnika powinien podnieść nominalną moc o 103 KM do 663 KM, co stanowi wzrost aż o 18%, natomiast wartość momentu obrotowego powinna wzrosnąć o 407 Nm do 3107 Nm, czyli poprawić się aż o około 15% w stosunku do oryginału! Takie zmiany spowodują również mniejsze spalanie.
W poniższej tabeli znajdziesz dokładne informacje jakich przyrostów mocy oraz momentu obrotowego można się spodziewać po skorzystaniu z naszych usług.
Oryginalnie | Po Chip Tuningu | |
---|---|---|
Moc | 560 KM 412 kW |
663 KM +103 KM +18 % 488 kW +76 kW +18 % |
Moment obrotowy | 2700 Nm | 3107 Nm +407 Nm +15 % |
Oszczędności | Sprawdź ile możesz zaoszczędzić dzięki chip tuningowi w naszym |
Wykresy z hamowni podwoziowej dla Scania R series Euro5 560 PDE 412kW 560 KM
Na czym polega chip tuning w samochodzie Scania R series Euro5 560 PDE 412kW 560 KM?
Chip tuning w przypadku Scania R series Euro5 560 PDE 412kW 560 KM polega na wstępnym badaniu osiągów pojazdu na hamowni podwoziowej, następnie na ich podstawie, na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego modelu i zwiększające moc i moment obrotowy silnika i ostatecznie na ponownym badaniu osiągniętych rezultatów przeprogramowania na hamowni. Dzięki tej operacji możemy zyskać nawet 103 KM, co stanowi przyrost aż o 18%, ale i tak najważniejszy jest duży wzrost momentu w użytecznym zakresie obrotów (najczęściej od 1000 do 1500/min). Dzięki temu samochód szybciej osiągnie prędkość docelową, szybciej podjedzie pod wzniesienie, często też nie będzie potrzeby redukować biegu, lub zredukować mniej niż na ustawieniach fabrycznych, a to wszystko przyczyni się naturalnie do zmniejszenia spalania (najczęściej o ok. 2-2,5 l/100km).