W samochodzie Scania R series Euro5, z turbodoładowanym silnikiem diesel'a 360 XPI 265kW o pojemności 12700 cm³ i fabrycznej mocy 360 koni mechanicznych, poprzez zastosowanie elektronicznego chip tuningu możemy pomóc Ci osiągnąć efekt zwiększenia mocy, lepszego przyspieszenia, lepszej zdolności pokonywania wzniesień, a przede wszystkim zmniejszenia zużycia paliwa.
Dla tego konkretnego modelu auta Scania R series Euro5 360 XPI 265kW 360 KM, chip tuning silnika powinien podnieść nominalną moc o 104 KM do 464 KM, co stanowi wzrost aż o 29%, natomiast wartość momentu obrotowego powinna wzrosnąć o 525 Nm do 2375 Nm, czyli poprawić się aż o około 28% w stosunku do oryginału! Takie zmiany spowodują również mniejsze spalanie.
W poniższej tabeli znajdziesz dokładne informacje jakich przyrostów mocy oraz momentu obrotowego można się spodziewać po skorzystaniu z naszych usług.
Oryginalnie | Po Chip Tuningu | |
---|---|---|
Moc | 360 KM 265 kW |
464 KM +104 KM +29 % 341 kW +76 kW +29 % |
Moment obrotowy | 1850 Nm | 2375 Nm +525 Nm +28 % |
Oszczędności | Sprawdź ile możesz zaoszczędzić dzięki chip tuningowi w naszym |
Wykresy z hamowni podwoziowej dla Scania R series Euro5 360 XPI 265kW 360 KM
Na czym polega chip tuning w samochodzie Scania R series Euro5 360 XPI 265kW 360 KM?
Chip tuning w przypadku Scania R series Euro5 360 XPI 265kW 360 KM polega na wstępnym badaniu osiągów pojazdu na hamowni podwoziowej, następnie na ich podstawie, na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego modelu i zwiększające moc i moment obrotowy silnika i ostatecznie na ponownym badaniu osiągniętych rezultatów przeprogramowania na hamowni. Dzięki tej operacji możemy zyskać nawet 104 KM, co stanowi przyrost aż o 29%, ale i tak najważniejszy jest duży wzrost momentu w użytecznym zakresie obrotów (najczęściej od 1000 do 1500/min). Dzięki temu samochód szybciej osiągnie prędkość docelową, szybciej podjedzie pod wzniesienie, często też nie będzie potrzeby redukować biegu, lub zredukować mniej niż na ustawieniach fabrycznych, a to wszystko przyczyni się naturalnie do zmniejszenia spalania (najczęściej o ok. 2-2,5 l/100km).