W samochodzie Scania R series Euro3, z turbodoładowanym silnikiem diesel'a 500 PDE 368kW o pojemności 15600 cm³ i fabrycznej mocy 500 koni mechanicznych, poprzez zastosowanie elektronicznego chip tuningu możemy pomóc Ci osiągnąć efekt zwiększenia mocy, lepszego przyspieszenia, lepszej zdolności pokonywania wzniesień, a przede wszystkim zmniejszenia zużycia paliwa.
Dla tego konkretnego modelu auta Scania R series Euro3 500 PDE 368kW 500 KM, chip tuning silnika powinien podnieść nominalną moc o 109 KM do 609 KM, co stanowi wzrost aż o 22%, natomiast wartość momentu obrotowego powinna wzrosnąć o 573 Nm do 2973 Nm, czyli poprawić się aż o około 24% w stosunku do oryginału! Takie zmiany spowodują również mniejsze spalanie.
W poniższej tabeli znajdziesz dokładne informacje jakich przyrostów mocy oraz momentu obrotowego można się spodziewać po skorzystaniu z naszych usług.
Oryginalnie | Po Chip Tuningu | |
---|---|---|
Moc | 500 KM 368 kW |
609 KM +109 KM +22 % 448 kW +80 kW +22 % |
Moment obrotowy | 2400 Nm | 2973 Nm +573 Nm +24 % |
Oszczędności | Sprawdź ile możesz zaoszczędzić dzięki chip tuningowi w naszym |
Wykresy z hamowni podwoziowej dla Scania R series Euro3 500 PDE 368kW 500 KM
Na czym polega chip tuning w samochodzie Scania R series Euro3 500 PDE 368kW 500 KM?
Chip tuning w przypadku Scania R series Euro3 500 PDE 368kW 500 KM polega na wstępnym badaniu osiągów pojazdu na hamowni podwoziowej, następnie na ich podstawie, na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego modelu i zwiększające moc i moment obrotowy silnika i ostatecznie na ponownym badaniu osiągniętych rezultatów przeprogramowania na hamowni. Dzięki tej operacji możemy zyskać nawet 109 KM, co stanowi przyrost aż o 22%, ale i tak najważniejszy jest duży wzrost momentu w użytecznym zakresie obrotów (najczęściej od 1000 do 1500/min). Dzięki temu samochód szybciej osiągnie prędkość docelową, szybciej podjedzie pod wzniesienie, często też nie będzie potrzeby redukować biegu, lub zredukować mniej niż na ustawieniach fabrycznych, a to wszystko przyczyni się naturalnie do zmniejszenia spalania (najczęściej o ok. 2-2,5 l/100km).