W samochodzie Scania R series Euro3, z turbodoładowanym silnikiem diesel'a 380 PDE 280kW o pojemności 11700 cm³ i fabrycznej mocy 380 koni mechanicznych, poprzez zastosowanie elektronicznego chip tuningu możemy pomóc Ci osiągnąć efekt zwiększenia mocy, lepszego przyspieszenia, lepszej zdolności pokonywania wzniesień, a przede wszystkim zmniejszenia zużycia paliwa.
Dla tego konkretnego modelu auta Scania R series Euro3 380 PDE 280kW 380 KM, chip tuning silnika powinien podnieść nominalną moc o 71 KM do 451 KM, co stanowi wzrost aż o 19%, natomiast wartość momentu obrotowego powinna wzrosnąć o 288 Nm do 2188 Nm, czyli poprawić się aż o około 15% w stosunku do oryginału! Takie zmiany spowodują również mniejsze spalanie.
W poniższej tabeli znajdziesz dokładne informacje jakich przyrostów mocy oraz momentu obrotowego można się spodziewać po skorzystaniu z naszych usług.
Oryginalnie | Po Chip Tuningu | |
---|---|---|
Moc | 380 KM 280 kW |
451 KM +71 KM +19 % 332 kW +52 kW +19 % |
Moment obrotowy | 1900 Nm | 2188 Nm +288 Nm +15 % |
Oszczędności | Sprawdź ile możesz zaoszczędzić dzięki chip tuningowi w naszym |
Wykresy z hamowni podwoziowej dla Scania R series Euro3 380 PDE 280kW 380 KM
Na czym polega chip tuning w samochodzie Scania R series Euro3 380 PDE 280kW 380 KM?
Chip tuning w przypadku Scania R series Euro3 380 PDE 280kW 380 KM polega na wstępnym badaniu osiągów pojazdu na hamowni podwoziowej, następnie na ich podstawie, na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego modelu i zwiększające moc i moment obrotowy silnika i ostatecznie na ponownym badaniu osiągniętych rezultatów przeprogramowania na hamowni. Dzięki tej operacji możemy zyskać nawet 71 KM, co stanowi przyrost aż o 19%, ale i tak najważniejszy jest duży wzrost momentu w użytecznym zakresie obrotów (najczęściej od 1000 do 1500/min). Dzięki temu samochód szybciej osiągnie prędkość docelową, szybciej podjedzie pod wzniesienie, często też nie będzie potrzeby redukować biegu, lub zredukować mniej niż na ustawieniach fabrycznych, a to wszystko przyczyni się naturalnie do zmniejszenia spalania (najczęściej o ok. 2-2,5 l/100km).