W samochodzie Renault Trucks T, z turbodoładowanym silnikiem diesel'a DTI 13 480 353kW o pojemności 12800 cm³ i fabrycznej mocy 480 koni mechanicznych, poprzez zastosowanie elektronicznego chip tuningu możemy pomóc Ci osiągnąć efekt zwiększenia mocy, lepszego przyspieszenia, lepszej zdolności pokonywania wzniesień, a przede wszystkim zmniejszenia zużycia paliwa.
Dla tego konkretnego modelu auta Renault Trucks T DTI 13 480 353kW 480 KM, chip tuning silnika powinien podnieść nominalną moc o 109 KM do 589 KM, co stanowi wzrost aż o 23%, natomiast wartość momentu obrotowego powinna wzrosnąć o 215 Nm do 2615 Nm, czyli poprawić się o około 9% w stosunku do oryginału! Takie zmiany spowodują również mniejsze spalanie.
W poniższej tabeli znajdziesz dokładne informacje jakich przyrostów mocy oraz momentu obrotowego można się spodziewać po skorzystaniu z naszych usług.
Oryginalnie | Po Chip Tuningu | |
---|---|---|
Moc | 480 KM 353 kW |
589 KM +109 KM +23 % 433 kW +80 kW +23 % |
Moment obrotowy | 2400 Nm | 2615 Nm +215 Nm +9 % |
Oszczędności | Sprawdź ile możesz zaoszczędzić dzięki chip tuningowi w naszym |
Wykresy z hamowni podwoziowej dla Renault Trucks T DTI 13 480 353kW 480 KM
Na czym polega chip tuning w samochodzie Renault Trucks T DTI 13 480 353kW 480 KM?
Chip tuning w przypadku Renault Trucks T DTI 13 480 353kW 480 KM polega na wstępnym badaniu osiągów pojazdu na hamowni podwoziowej, następnie na ich podstawie, na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego modelu i zwiększające moc i moment obrotowy silnika i ostatecznie na ponownym badaniu osiągniętych rezultatów przeprogramowania na hamowni. Dzięki tej operacji możemy zyskać nawet 109 KM, co stanowi przyrost aż o 23%, ale i tak najważniejszy jest duży wzrost momentu w użytecznym zakresie obrotów (najczęściej od 1000 do 1500/min). Dzięki temu samochód szybciej osiągnie prędkość docelową, szybciej podjedzie pod wzniesienie, często też nie będzie potrzeby redukować biegu, lub zredukować mniej niż na ustawieniach fabrycznych, a to wszystko przyczyni się naturalnie do zmniejszenia spalania (najczęściej o ok. 2-2,5 l/100km).