W samochodzie Renault Trucks Midlum, z turbodoładowanym silnikiem diesel'a 240 DXi7 176kW o pojemności 7200 cm³ i fabrycznej mocy 239 koni mechanicznych, poprzez zastosowanie elektronicznego chip tuningu możemy pomóc Ci osiągnąć efekt zwiększenia mocy, lepszego przyspieszenia, lepszej zdolności pokonywania wzniesień, a przede wszystkim zmniejszenia zużycia paliwa.
Dla tego konkretnego modelu auta Renault Trucks Midlum 240 DXi7 176kW 239 KM, chip tuning silnika powinien podnieść nominalną moc o 46 KM do 286 KM, co stanowi wzrost aż o 19%, natomiast wartość momentu obrotowego powinna wzrosnąć o 280 Nm do 1200 Nm, czyli poprawić się aż o około 30% w stosunku do oryginału! Takie zmiany spowodują również mniejsze spalanie.
W poniższej tabeli znajdziesz dokładne informacje jakich przyrostów mocy oraz momentu obrotowego można się spodziewać po skorzystaniu z naszych usług.
Oryginalnie | Po Chip Tuningu | |
---|---|---|
Moc | 239 KM 176 kW |
286 KM +46 KM +19 % 210 kW +34 kW +19 % |
Moment obrotowy | 920 Nm | 1200 Nm +280 Nm +30 % |
Oszczędności | Sprawdź ile możesz zaoszczędzić dzięki chip tuningowi w naszym |
Na czym polega chip tuning w samochodzie Renault Trucks Midlum 240 DXi7 176kW 239 KM?
Chip tuning w przypadku Renault Trucks Midlum 240 DXi7 176kW 239 KM polega na wstępnym badaniu osiągów pojazdu na hamowni podwoziowej, następnie na ich podstawie, na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego modelu i zwiększające moc i moment obrotowy silnika i ostatecznie na ponownym badaniu osiągniętych rezultatów przeprogramowania na hamowni. Dzięki tej operacji możemy zyskać nawet 46 KM, co stanowi przyrost aż o 19%, ale i tak najważniejszy jest duży wzrost momentu w użytecznym zakresie obrotów (najczęściej od 1000 do 1500/min). Dzięki temu samochód szybciej osiągnie prędkość docelową, szybciej podjedzie pod wzniesienie, często też nie będzie potrzeby redukować biegu, lub zredukować mniej niż na ustawieniach fabrycznych, a to wszystko przyczyni się naturalnie do zmniejszenia spalania (najczęściej o ok. 2-2,5 l/100km).