W samochodzie Renault Trucks Midlum, z turbodoładowanym silnikiem diesel'a 160 DXi5 118kW o pojemności 4800 cm³ i fabrycznej mocy 160 koni mechanicznych, poprzez zastosowanie elektronicznego chip tuningu możemy pomóc Ci osiągnąć efekt zwiększenia mocy, lepszego przyspieszenia, lepszej zdolności pokonywania wzniesień, a przede wszystkim zmniejszenia zużycia paliwa.
Dla tego konkretnego modelu auta Renault Trucks Midlum 160 DXi5 118kW 160 KM, chip tuning silnika powinien podnieść nominalną moc o 38 KM do 199 KM, co stanowi wzrost aż o 24%, natomiast wartość momentu obrotowego powinna wzrosnąć o 248 Nm do 828 Nm, czyli poprawić się aż o około 43% w stosunku do oryginału! Takie zmiany spowodują również mniejsze spalanie.
W poniższej tabeli znajdziesz dokładne informacje jakich przyrostów mocy oraz momentu obrotowego można się spodziewać po skorzystaniu z naszych usług.
Oryginalnie | Po Chip Tuningu | |
---|---|---|
Moc | 160 KM 118 kW |
199 KM +38 KM +24 % 146 kW +28 kW +24 % |
Moment obrotowy | 580 Nm | 828 Nm +248 Nm +43 % |
Oszczędności | Sprawdź ile możesz zaoszczędzić dzięki chip tuningowi w naszym |
Na czym polega chip tuning w samochodzie Renault Trucks Midlum 160 DXi5 118kW 160 KM?
Chip tuning w przypadku Renault Trucks Midlum 160 DXi5 118kW 160 KM polega na wstępnym badaniu osiągów pojazdu na hamowni podwoziowej, następnie na ich podstawie, na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego modelu i zwiększające moc i moment obrotowy silnika i ostatecznie na ponownym badaniu osiągniętych rezultatów przeprogramowania na hamowni. Dzięki tej operacji możemy zyskać nawet 38 KM, co stanowi przyrost aż o 24%, ale i tak najważniejszy jest duży wzrost momentu w użytecznym zakresie obrotów (najczęściej od 1000 do 1500/min). Dzięki temu samochód szybciej osiągnie prędkość docelową, szybciej podjedzie pod wzniesienie, często też nie będzie potrzeby redukować biegu, lub zredukować mniej niż na ustawieniach fabrycznych, a to wszystko przyczyni się naturalnie do zmniejszenia spalania (najczęściej o ok. 2-2,5 l/100km).