W samochodzie Renault Trucks Mascott, z turbodoładowanym silnikiem diesel'a 160 DXi 3.0 115kW o pojemności 3000 cm³ i fabrycznej mocy 156 koni mechanicznych, poprzez zastosowanie elektronicznego chip tuningu możemy pomóc Ci osiągnąć efekt zwiększenia mocy, lepszego przyspieszenia, lepszej zdolności pokonywania wzniesień, a przede wszystkim zmniejszenia zużycia paliwa.
Dla tego konkretnego modelu auta Renault Trucks Mascott 160 DXi 3.0 115kW 156 KM, chip tuning silnika powinien podnieść nominalną moc o 14 KM do 170 KM, co stanowi wzrost o 9%, natomiast wartość momentu obrotowego powinna wzrosnąć o 55 Nm do 375 Nm, czyli poprawić się aż o około 17% w stosunku do oryginału! Takie zmiany spowodują również mniejsze spalanie.
W poniższej tabeli znajdziesz dokładne informacje jakich przyrostów mocy oraz momentu obrotowego można się spodziewać po skorzystaniu z naszych usług.
Oryginalnie | Po Chip Tuningu | |
---|---|---|
Moc | 156 KM 115 kW |
170 KM +14 KM +9 % 125 kW +10 kW +9 % |
Moment obrotowy | 320 Nm | 375 Nm +55 Nm +17 % |
Oszczędności | Sprawdź ile możesz zaoszczędzić dzięki chip tuningowi w naszym |
Na czym polega chip tuning w samochodzie Renault Trucks Mascott 160 DXi 3.0 115kW 156 KM?
Chip tuning w przypadku Renault Trucks Mascott 160 DXi 3.0 115kW 156 KM polega na wstępnym badaniu osiągów pojazdu na hamowni podwoziowej, następnie na ich podstawie, na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego modelu i zwiększające moc i moment obrotowy silnika i ostatecznie na ponownym badaniu osiągniętych rezultatów przeprogramowania na hamowni. Dzięki tej operacji możemy zyskać nawet 14 KM, co stanowi przyrost aż o 9%, ale i tak najważniejszy jest duży wzrost momentu w użytecznym zakresie obrotów (najczęściej od 1000 do 1500/min). Dzięki temu samochód szybciej osiągnie prędkość docelową, szybciej podjedzie pod wzniesienie, często też nie będzie potrzeby redukować biegu, lub zredukować mniej niż na ustawieniach fabrycznych, a to wszystko przyczyni się naturalnie do zmniejszenia spalania (najczęściej o ok. 2-2,5 l/100km).