W samochodzie Renault Trucks Mascott, z turbodoładowanym silnikiem diesel'a 130 dCi 2.8 92kW o pojemności 2800 cm³ i fabrycznej mocy 125 koni mechanicznych, poprzez zastosowanie elektronicznego chip tuningu możemy pomóc Ci osiągnąć efekt zwiększenia mocy, lepszego przyspieszenia, lepszej zdolności pokonywania wzniesień, a przede wszystkim zmniejszenia zużycia paliwa.
Dla tego konkretnego modelu auta Renault Trucks Mascott 130 dCi 2.8 92kW 125 KM, chip tuning silnika powinien podnieść nominalną moc o 27 KM do 152 KM, co stanowi wzrost aż o 22%, natomiast wartość momentu obrotowego powinna wzrosnąć o 60 Nm do 360 Nm, czyli poprawić się aż o około 20% w stosunku do oryginału! Takie zmiany spowodują również mniejsze spalanie.
W poniższej tabeli znajdziesz dokładne informacje jakich przyrostów mocy oraz momentu obrotowego można się spodziewać po skorzystaniu z naszych usług.
Oryginalnie | Po Chip Tuningu | |
---|---|---|
Moc | 125 KM 92 kW |
152 KM +27 KM +22 % 112 kW +20 kW +22 % |
Moment obrotowy | 300 Nm | 360 Nm +60 Nm +20 % |
Opcje dodatkowe |
|
|
Oszczędności | Sprawdź ile możesz zaoszczędzić dzięki chip tuningowi w naszym |
Na czym polega chip tuning w samochodzie Renault Trucks Mascott 130 dCi 2.8 92kW 125 KM?
Chip tuning w przypadku Renault Trucks Mascott 130 dCi 2.8 92kW 125 KM polega na wstępnym badaniu osiągów pojazdu na hamowni podwoziowej, następnie na ich podstawie, na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego modelu i zwiększające moc i moment obrotowy silnika i ostatecznie na ponownym badaniu osiągniętych rezultatów przeprogramowania na hamowni. Dzięki tej operacji możemy zyskać nawet 27 KM, co stanowi przyrost aż o 22%, ale i tak najważniejszy jest duży wzrost momentu w użytecznym zakresie obrotów (najczęściej od 1000 do 1500/min). Dzięki temu samochód szybciej osiągnie prędkość docelową, szybciej podjedzie pod wzniesienie, często też nie będzie potrzeby redukować biegu, lub zredukować mniej niż na ustawieniach fabrycznych, a to wszystko przyczyni się naturalnie do zmniejszenia spalania (najczęściej o ok. 2-2,5 l/100km).