W samochodzie Peugeot 508 I, z turbodoładowanym silnikiem diesel'a 2.0 BlueHDi 110kW o pojemności 1997 cm³ i fabrycznej mocy 150 koni mechanicznych, możemy pomóc Ci osiągnąć efekt zwiększenia mocy i lepszego przyśpieszenia poprzez zastosowanie zarówno elektronicznego chip tuningu jak i montaż PowerBox'a.
Dla tego konkretnego modelu auta Peugeot 508 I 2.0 BlueHDi 110kW 150 KM, chip tuning silnika powinien podnieść nominalną moc o 34 KM do 184 KM, co stanowi wzrost aż o 23%, natomiast wartość momentu obrotowego powinna wzrosnąć o 68 Nm do 438 Nm, czyli poprawić się aż o około 18% w stosunku do oryginału!
Jeżeli jednak w swoim samochodzie Peugeot 508 I z silnikiem 2.0 BlueHDi 110kW 150 KM zdecydujesz się na montaż PowerBox'a to fabryczna moc powinna otrzymać dodatkowe 11 KM i osiągnąć 161 KM, co stanowi wzrost o 8%, jednocześnie wartość momentu obrotowego powinna podnieść się o 35 Nm do 405 Nm, czyli poprawić się o około 9% w stosunku do wartości nominalnej!
W poniższej tabeli znajdziesz dokładne informacje jakich przyrostów mocy oraz momentu obrotowego można się spodziewać po skorzystaniu z naszych usług.
Oryginalnie | Po Chip Tuningu | Z PowerBox'em | |
---|---|---|---|
Moc | 150 KM 110 kW |
184 KM +34 KM +23 % 135 kW +25 kW +23 % |
161 KM +11 KM +8 % 118 kW +8 kW +8 % |
Moment obrotowy | 370 Nm | 438 Nm +68 Nm +18 % |
405 Nm +35 Nm +9 % |
Oszczędności | Sprawdź ile możesz zaoszczędzić dzięki chip tuningowi w naszym |
Wykresy z hamowni podwoziowej dla Peugeot 508 I 2.0 BlueHDi 110kW 150 KM
Na czym polega chip tuning w samochodzie Peugeot 508 I 2.0 BlueHDi 110kW 150 KM?
Chip tuning w przypadku Peugeot 508 I 2.0 BlueHDi 110kW 150 KM polega na wstępnym badaniu osiągów pojazdu na hamowni podwoziowej, następnie na ich podstawie, na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidulnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego modelu i zwiększające moc i moment obrotowy silnika i ostatecznie na ponownym badaniu osiągniętych rezultatów przeprogramowania na hamowni. Dzięki tej operacji możemy zyskać nawet 34 KM, co stanowi przyrost aż o 23%. Dodatkowe korzyści z takiego zabiegu to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów, ale także oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Jak działa PowerBox w samochodzie Peugeot 508 I 2.0 BlueHDi 110kW 150 KM?
PowerBox dedykowany do samochodów Peugeot 508 I 2.0 BlueHDi 110kW 150 KM to zewnętrzne urządzenie, wpinane w wiązkę silnika w oparciu o fabryczne wtyczki. Jest bezinwazyjne i każdy posiadacz może sam go wypiąć z auta i zapiąć powtórnie w kilka minut.
W wersjach Go oraz Elite charakterystyki tuningowe dobierane są indywidualnie po wstępnych pomiarach osiągów auta na hamowni podwoziowej (sprawdź poniżej, które wersje boxa można zastosować w Twoim aucie). Po zaprogramowaniu odpowiednich parametrów, osiągi są ponownie mierzone
na hamowni w celu potwierdzenia osiągniętych wyników lub też dalszej modyfikacji.
Dzięki tej operacji w Twoim samochodzie możemy zyskać nawet 11 KM, co stanowi przyrost aż o 8%.
Dodatkowe korzyści z zastosowania tego urządzenia to większa elastyczność silnika, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i podobnie jak w przypadku chip tuningu - oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Chip tuning czy power box do Peugeot 508 I 2.0 BlueHDi 110kW 150 KM?
Zastanawiałeś się co wybrać dla Peugeot 508 I 2.0 BlueHDi 110kW 150 KM - chip tuning a może lepiej PowerBox? Przeczytaj nasz poradnik i wybierz opcję najlepszą dla Ciebie.