W samochodzie Peugeot 3008 II, z turbodoładowanym silnikiem diesel'a 2.0 BlueHDi 110kW o pojemności 1997 cm³ i fabrycznej mocy 150 koni mechanicznych, możemy pomóc Ci osiągnąć efekt zwiększenia mocy i lepszego przyśpieszenia poprzez zastosowanie zarówno elektronicznego chip tuningu jak i montaż PowerBox'a.
Dla tego konkretnego modelu auta Peugeot 3008 II 2.0 BlueHDi 110kW 150 KM, chip tuning silnika powinien podnieść nominalną moc o 30 KM do 180 KM, co stanowi wzrost aż o 20%, natomiast wartość momentu obrotowego powinna wzrosnąć o 61 Nm do 431 Nm, czyli poprawić się aż o około 16% w stosunku do oryginału!
Jeżeli jednak w swoim samochodzie Peugeot 3008 II z silnikiem 2.0 BlueHDi 110kW 150 KM zdecydujesz się na montaż PowerBox'a to fabryczna moc powinna otrzymać dodatkowe 15 KM i osiągnąć 165 KM, co stanowi wzrost o 10%, jednocześnie wartość momentu obrotowego powinna podnieść się o 49 Nm do 419 Nm, czyli poprawić się aż o około 13% w stosunku do wartości nominalnej!
W poniższej tabeli znajdziesz dokładne informacje jakich przyrostów mocy oraz momentu obrotowego można się spodziewać po skorzystaniu z naszych usług.
Oryginalnie | Po Chip Tuningu | Z PowerBox'em | |
---|---|---|---|
Moc | 150 KM 110 kW |
180 KM +30 KM +20 % 132 kW +22 kW +20 % |
165 KM +15 KM +10 % 121 kW +11 kW +10 % |
Moment obrotowy | 370 Nm | 431 Nm +61 Nm +16 % |
419 Nm +49 Nm +13 % |
Oszczędności | Sprawdź ile możesz zaoszczędzić dzięki chip tuningowi w naszym |
Na czym polega chip tuning w samochodzie Peugeot 3008 II 2.0 BlueHDi 110kW 150 KM?
Chip tuning w przypadku Peugeot 3008 II 2.0 BlueHDi 110kW 150 KM polega na wstępnym badaniu osiągów pojazdu na hamowni podwoziowej, następnie na ich podstawie, na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidulnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego modelu i zwiększające moc i moment obrotowy silnika i ostatecznie na ponownym badaniu osiągniętych rezultatów przeprogramowania na hamowni. Dzięki tej operacji możemy zyskać nawet 30 KM, co stanowi przyrost aż o 20%. Dodatkowe korzyści z takiego zabiegu to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów, ale także oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Jak działa PowerBox w samochodzie Peugeot 3008 II 2.0 BlueHDi 110kW 150 KM?
PowerBox dedykowany do samochodów Peugeot 3008 II 2.0 BlueHDi 110kW 150 KM to zewnętrzne urządzenie, wpinane w wiązkę silnika w oparciu o fabryczne wtyczki. Jest bezinwazyjne i każdy posiadacz może sam go wypiąć z auta i zapiąć powtórnie w kilka minut.
W wersjach Go oraz Elite charakterystyki tuningowe dobierane są indywidualnie po wstępnych pomiarach osiągów auta na hamowni podwoziowej (sprawdź poniżej, które wersje boxa można zastosować w Twoim aucie). Po zaprogramowaniu odpowiednich parametrów, osiągi są ponownie mierzone
na hamowni w celu potwierdzenia osiągniętych wyników lub też dalszej modyfikacji.
Dzięki tej operacji w Twoim samochodzie możemy zyskać nawet 15 KM, co stanowi przyrost aż o 10%.
Dodatkowe korzyści z zastosowania tego urządzenia to większa elastyczność silnika, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i podobnie jak w przypadku chip tuningu - oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Chip tuning czy power box do Peugeot 3008 II 2.0 BlueHDi 110kW 150 KM?
Zastanawiałeś się co wybrać dla Peugeot 3008 II 2.0 BlueHDi 110kW 150 KM - chip tuning a może lepiej PowerBox? Przeczytaj nasz poradnik i wybierz opcję najlepszą dla Ciebie.