W samochodzie Opel Insignia II, z turbodoładowanym silnikiem diesel'a 2.0 Turbo D 125kW o pojemności 1956 cm³ i fabrycznej mocy 170 koni mechanicznych, możemy pomóc Ci osiągnąć efekt zwiększenia mocy i lepszego przyśpieszenia poprzez zastosowanie zarówno elektronicznego chip tuningu jak i montaż PowerBox'a.
Dla tego konkretnego modelu auta Opel Insignia II 2.0 Turbo D 125kW 170 KM, chip tuning silnika powinien podnieść nominalną moc o 44 KM do 214 KM, co stanowi wzrost aż o 26%, natomiast wartość momentu obrotowego powinna wzrosnąć o 66 Nm do 466 Nm, czyli poprawić się aż o około 17% w stosunku do oryginału!
Jeżeli jednak w swoim samochodzie Opel Insignia II z silnikiem 2.0 Turbo D 125kW 170 KM zdecydujesz się na montaż PowerBox'a to fabryczna moc powinna otrzymać dodatkowe 12 KM i osiągnąć 182 KM, co stanowi wzrost o 7%, jednocześnie wartość momentu obrotowego powinna podnieść się o 48 Nm do 448 Nm, czyli poprawić się aż o około 12% w stosunku do wartości nominalnej!
W poniższej tabeli znajdziesz dokładne informacje jakich przyrostów mocy oraz momentu obrotowego można się spodziewać po skorzystaniu z naszych usług.
Oryginalnie | Po Chip Tuningu | Z PowerBox'em | |
---|---|---|---|
Moc | 170 KM 125 kW |
214 KM +44 KM +26 % 157 kW +32 kW +26 % |
182 KM +12 KM +7 % 134 kW +9 kW +7 % |
Moment obrotowy | 400 Nm | 466 Nm +66 Nm +17 % |
448 Nm +48 Nm +12 % |
Oszczędności | Sprawdź ile możesz zaoszczędzić dzięki chip tuningowi w naszym |
Wykresy z hamowni podwoziowej dla Opel Insignia II 2.0 Turbo D 125kW 170 KM
Na czym polega chip tuning w samochodzie Opel Insignia II 2.0 Turbo D 125kW 170 KM?
Chip tuning w przypadku Opel Insignia II 2.0 Turbo D 125kW 170 KM polega na wstępnym badaniu osiągów pojazdu na hamowni podwoziowej, następnie na ich podstawie, na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidulnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego modelu i zwiększające moc i moment obrotowy silnika i ostatecznie na ponownym badaniu osiągniętych rezultatów przeprogramowania na hamowni. Dzięki tej operacji możemy zyskać nawet 44 KM, co stanowi przyrost aż o 26%. Dodatkowe korzyści z takiego zabiegu to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów, ale także oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Jak działa PowerBox w samochodzie Opel Insignia II 2.0 Turbo D 125kW 170 KM?
PowerBox dedykowany do samochodów Opel Insignia II 2.0 Turbo D 125kW 170 KM to zewnętrzne urządzenie, wpinane w wiązkę silnika w oparciu o fabryczne wtyczki. Jest bezinwazyjne i każdy posiadacz może sam go wypiąć z auta i zapiąć powtórnie w kilka minut.
W wersjach Go oraz Elite charakterystyki tuningowe dobierane są indywidualnie po wstępnych pomiarach osiągów auta na hamowni podwoziowej (sprawdź poniżej, które wersje boxa można zastosować w Twoim aucie). Po zaprogramowaniu odpowiednich parametrów, osiągi są ponownie mierzone
na hamowni w celu potwierdzenia osiągniętych wyników lub też dalszej modyfikacji.
Dzięki tej operacji w Twoim samochodzie możemy zyskać nawet 12 KM, co stanowi przyrost aż o 7%.
Dodatkowe korzyści z zastosowania tego urządzenia to większa elastyczność silnika, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i podobnie jak w przypadku chip tuningu - oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Chip tuning czy power box do Opel Insignia II 2.0 Turbo D 125kW 170 KM?
Zastanawiałeś się co wybrać dla Opel Insignia II 2.0 Turbo D 125kW 170 KM - chip tuning a może lepiej PowerBox? Przeczytaj nasz poradnik i wybierz opcję najlepszą dla Ciebie.