W samochodzie Opel Astra G, z turbodoładowanym silnikiem diesel'a 2.0 dTi 74kW o pojemności 1995 cm³ i fabrycznej mocy 101 koni mechanicznych, możemy pomóc Ci osiągnąć efekt zwiększenia mocy i lepszego przyśpieszenia poprzez zastosowanie zarówno elektronicznego chip tuningu jak i montaż PowerBox'a.
Dla tego konkretnego modelu auta Opel Astra G 2.0 dTi 74kW 101 KM, chip tuning silnika powinien podnieść nominalną moc o 24 KM do 125 KM, co stanowi wzrost aż o 24%, natomiast wartość momentu obrotowego powinna wzrosnąć o 59 Nm do 289 Nm, czyli poprawić się aż o około 26% w stosunku do oryginału!
Jeżeli jednak w swoim samochodzie Opel Astra G z silnikiem 2.0 dTi 74kW 101 KM zdecydujesz się na montaż PowerBox'a to fabryczna moc powinna otrzymać dodatkowe 14 KM i osiągnąć 115 KM, co stanowi wzrost o 14%, jednocześnie wartość momentu obrotowego powinna podnieść się o 35 Nm do 265 Nm, czyli poprawić się aż o około 15% w stosunku do wartości nominalnej!
W poniższej tabeli znajdziesz dokładne informacje jakich przyrostów mocy oraz momentu obrotowego można się spodziewać po skorzystaniu z naszych usług.
Oryginalnie | Po Chip Tuningu | Z PowerBox'em | |
---|---|---|---|
Moc | 101 KM 74 kW |
125 KM +24 KM +24 % 92 kW +18 kW +24 % |
115 KM +14 KM +14 % 85 kW +11 kW +14 % |
Moment obrotowy | 230 Nm | 289 Nm +59 Nm +26 % |
265 Nm +35 Nm +15 % |
Oszczędności | Sprawdź ile możesz zaoszczędzić dzięki chip tuningowi w naszym |
Wykresy z hamowni podwoziowej dla Opel Astra G 2.0 dTi 74kW 101 KM
Na czym polega chip tuning w samochodzie Opel Astra G 2.0 dTi 74kW 101 KM?
Chip tuning w przypadku Opel Astra G 2.0 dTi 74kW 101 KM polega na wstępnym badaniu osiągów pojazdu na hamowni podwoziowej, następnie na ich podstawie, na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidulnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego modelu i zwiększające moc i moment obrotowy silnika i ostatecznie na ponownym badaniu osiągniętych rezultatów przeprogramowania na hamowni. Dzięki tej operacji możemy zyskać nawet 24 KM, co stanowi przyrost aż o 24%. Dodatkowe korzyści z takiego zabiegu to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów, ale także oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Jak działa PowerBox w samochodzie Opel Astra G 2.0 dTi 74kW 101 KM?
PowerBox dedykowany do samochodów Opel Astra G 2.0 dTi 74kW 101 KM to zewnętrzne urządzenie, wpinane w wiązkę silnika w oparciu o fabryczne wtyczki. Jest bezinwazyjne i każdy posiadacz może sam go wypiąć z auta i zapiąć powtórnie w kilka minut.
W wersjach Go oraz Elite charakterystyki tuningowe dobierane są indywidualnie po wstępnych pomiarach osiągów auta na hamowni podwoziowej (sprawdź poniżej, które wersje boxa można zastosować w Twoim aucie). Po zaprogramowaniu odpowiednich parametrów, osiągi są ponownie mierzone
na hamowni w celu potwierdzenia osiągniętych wyników lub też dalszej modyfikacji.
Dzięki tej operacji w Twoim samochodzie możemy zyskać nawet 14 KM, co stanowi przyrost aż o 14%.
Dodatkowe korzyści z zastosowania tego urządzenia to większa elastyczność silnika, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i podobnie jak w przypadku chip tuningu - oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Chip tuning czy power box do Opel Astra G 2.0 dTi 74kW 101 KM?
Zastanawiałeś się co wybrać dla Opel Astra G 2.0 dTi 74kW 101 KM - chip tuning a może lepiej PowerBox? Przeczytaj nasz poradnik i wybierz opcję najlepszą dla Ciebie.