W samochodzie Mercedes Truck Actros 18, z turbodoładowanym silnikiem diesel'a 1848 350kW o pojemności 11946 cm³ i fabrycznej mocy 476 koni mechanicznych, poprzez zastosowanie elektronicznego chip tuningu możemy pomóc Ci osiągnąć efekt zwiększenia mocy, lepszego przyspieszenia, lepszej zdolności pokonywania wzniesień, a przede wszystkim zmniejszenia zużycia paliwa.
Dla tego konkretnego modelu auta Mercedes Truck Actros 18 1848 350kW 476 KM, chip tuning silnika powinien podnieść nominalną moc o 73 KM do 549 KM, co stanowi wzrost aż o 15%, natomiast wartość momentu obrotowego powinna wzrosnąć o 450 Nm do 2750 Nm, czyli poprawić się aż o około 20% w stosunku do oryginału! Takie zmiany spowodują również mniejsze spalanie.
W poniższej tabeli znajdziesz dokładne informacje jakich przyrostów mocy oraz momentu obrotowego można się spodziewać po skorzystaniu z naszych usług.
Oryginalnie | Po Chip Tuningu | |
---|---|---|
Moc | 476 KM 350 kW |
549 KM +73 KM +15 % 404 kW +54 kW +15 % |
Moment obrotowy | 2300 Nm | 2750 Nm +450 Nm +20 % |
Oszczędności | Sprawdź ile możesz zaoszczędzić dzięki chip tuningowi w naszym |
Na czym polega chip tuning w samochodzie Mercedes Truck Actros 18 1848 350kW 476 KM?
Chip tuning w przypadku Mercedes Truck Actros 18 1848 350kW 476 KM polega na wstępnym badaniu osiągów pojazdu na hamowni podwoziowej, następnie na ich podstawie, na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego modelu i zwiększające moc i moment obrotowy silnika i ostatecznie na ponownym badaniu osiągniętych rezultatów przeprogramowania na hamowni. Dzięki tej operacji możemy zyskać nawet 73 KM, co stanowi przyrost aż o 15%, ale i tak najważniejszy jest duży wzrost momentu w użytecznym zakresie obrotów (najczęściej od 1000 do 1500/min). Dzięki temu samochód szybciej osiągnie prędkość docelową, szybciej podjedzie pod wzniesienie, często też nie będzie potrzeby redukować biegu, lub zredukować mniej niż na ustawieniach fabrycznych, a to wszystko przyczyni się naturalnie do zmniejszenia spalania (najczęściej o ok. 2-2,5 l/100km).