W samochodzie Mercedes Truck Actros 18, z turbodoładowanym silnikiem diesel'a 1845 330kW o pojemności 12809 cm³ i fabrycznej mocy 449 koni mechanicznych, poprzez zastosowanie elektronicznego chip tuningu możemy pomóc Ci osiągnąć efekt zwiększenia mocy, lepszego przyspieszenia, lepszej zdolności pokonywania wzniesień, a przede wszystkim zmniejszenia zużycia paliwa.
Dla tego konkretnego modelu auta Mercedes Truck Actros 18 1845 330kW 449 KM, chip tuning silnika powinien podnieść nominalną moc o 64 KM do 513 KM, co stanowi wzrost aż o 14%, natomiast wartość momentu obrotowego powinna wzrosnąć o 312 Nm do 2512 Nm, czyli poprawić się aż o około 14% w stosunku do oryginału! Takie zmiany spowodują również mniejsze spalanie.
W poniższej tabeli znajdziesz dokładne informacje jakich przyrostów mocy oraz momentu obrotowego można się spodziewać po skorzystaniu z naszych usług.
Oryginalnie | Po Chip Tuningu | |
---|---|---|
Moc | 449 KM 330 kW |
513 KM +64 KM +14 % 377 kW +47 kW +14 % |
Moment obrotowy | 2200 Nm | 2512 Nm +312 Nm +14 % |
Oszczędności | Sprawdź ile możesz zaoszczędzić dzięki chip tuningowi w naszym |
Wykresy z hamowni podwoziowej dla Mercedes Truck Actros 18 1845 330kW 449 KM
Na czym polega chip tuning w samochodzie Mercedes Truck Actros 18 1845 330kW 449 KM?
Chip tuning w przypadku Mercedes Truck Actros 18 1845 330kW 449 KM polega na wstępnym badaniu osiągów pojazdu na hamowni podwoziowej, następnie na ich podstawie, na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego modelu i zwiększające moc i moment obrotowy silnika i ostatecznie na ponownym badaniu osiągniętych rezultatów przeprogramowania na hamowni. Dzięki tej operacji możemy zyskać nawet 64 KM, co stanowi przyrost aż o 14%, ale i tak najważniejszy jest duży wzrost momentu w użytecznym zakresie obrotów (najczęściej od 1000 do 1500/min). Dzięki temu samochód szybciej osiągnie prędkość docelową, szybciej podjedzie pod wzniesienie, często też nie będzie potrzeby redukować biegu, lub zredukować mniej niż na ustawieniach fabrycznych, a to wszystko przyczyni się naturalnie do zmniejszenia spalania (najczęściej o ok. 2-2,5 l/100km).