W samochodzie Mercedes Truck 1117, z turbodoładowanym silnikiem diesel'a 4.3 D 125kW o pojemności 4300 cm³ i fabrycznej mocy 170 koni mechanicznych, poprzez zastosowanie elektronicznego chip tuningu możemy pomóc Ci osiągnąć efekt zwiększenia mocy, lepszego przyspieszenia, lepszej zdolności pokonywania wzniesień, a przede wszystkim zmniejszenia zużycia paliwa.
Dla tego konkretnego modelu auta Mercedes Truck 1117 4.3 D 125kW 170 KM, chip tuning silnika powinien podnieść nominalną moc o 54 KM do 224 KM, co stanowi wzrost aż o 32%, natomiast wartość momentu obrotowego powinna wzrosnąć o 130 Nm do 800 Nm, czyli poprawić się aż o około 19% w stosunku do oryginału! Takie zmiany spowodują również mniejsze spalanie.
W poniższej tabeli znajdziesz dokładne informacje jakich przyrostów mocy oraz momentu obrotowego można się spodziewać po skorzystaniu z naszych usług.
Oryginalnie | Po Chip Tuningu | |
---|---|---|
Moc | 170 KM 125 kW |
224 KM +54 KM +32 % 165 kW +40 kW +32 % |
Moment obrotowy | 670 Nm | 800 Nm +130 Nm +19 % |
Opcje dodatkowe |
|
|
Oszczędności | Sprawdź ile możesz zaoszczędzić dzięki chip tuningowi w naszym |
Na czym polega chip tuning w samochodzie Mercedes Truck 1117 4.3 D 125kW 170 KM?
Chip tuning w przypadku Mercedes Truck 1117 4.3 D 125kW 170 KM polega na wstępnym badaniu osiągów pojazdu na hamowni podwoziowej, następnie na ich podstawie, na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego modelu i zwiększające moc i moment obrotowy silnika i ostatecznie na ponownym badaniu osiągniętych rezultatów przeprogramowania na hamowni. Dzięki tej operacji możemy zyskać nawet 54 KM, co stanowi przyrost aż o 32%, ale i tak najważniejszy jest duży wzrost momentu w użytecznym zakresie obrotów (najczęściej od 1000 do 1500/min). Dzięki temu samochód szybciej osiągnie prędkość docelową, szybciej podjedzie pod wzniesienie, często też nie będzie potrzeby redukować biegu, lub zredukować mniej niż na ustawieniach fabrycznych, a to wszystko przyczyni się naturalnie do zmniejszenia spalania (najczęściej o ok. 2-2,5 l/100km).