W samochodzie Mazda BT-50, z turbodoładowanym silnikiem diesel'a 2.5 MZR-CD 105kW o pojemności 2490 cm³ i fabrycznej mocy 143 koni mechanicznych, możemy pomóc Ci osiągnąć efekt zwiększenia mocy i lepszego przyśpieszenia poprzez zastosowanie zarówno elektronicznego chip tuningu jak i montaż PowerBox'a.
Dla tego konkretnego modelu auta Mazda BT-50 2.5 MZR-CD 105kW 143 KM, chip tuning silnika powinien podnieść nominalną moc o 37 KM do 180 KM, co stanowi wzrost aż o 26%, natomiast wartość momentu obrotowego powinna wzrosnąć o 80 Nm do 410 Nm, czyli poprawić się aż o około 24% w stosunku do oryginału!
Jeżeli jednak w swoim samochodzie Mazda BT-50 z silnikiem 2.5 MZR-CD 105kW 143 KM zdecydujesz się na montaż PowerBox'a to fabryczna moc powinna otrzymać dodatkowe 29 KM i osiągnąć 172 KM, co stanowi wzrost o 20%, jednocześnie wartość momentu obrotowego powinna podnieść się o 50 Nm do 380 Nm, czyli poprawić się aż o około 15% w stosunku do wartości nominalnej!
W poniższej tabeli znajdziesz dokładne informacje jakich przyrostów mocy oraz momentu obrotowego można się spodziewać po skorzystaniu z naszych usług.
Oryginalnie | Po Chip Tuningu | Z PowerBox'em | |
---|---|---|---|
Moc | 143 KM 105 kW |
180 KM +37 KM +26 % 132 kW +27 kW +26 % |
172 KM +29 KM +20 % 127 kW +21 kW +20 % |
Moment obrotowy | 330 Nm | 410 Nm +80 Nm +24 % |
380 Nm +50 Nm +15 % |
Oszczędności | Sprawdź ile możesz zaoszczędzić dzięki chip tuningowi w naszym |
Na czym polega chip tuning w samochodzie Mazda BT-50 2.5 MZR-CD 105kW 143 KM?
Chip tuning w przypadku Mazda BT-50 2.5 MZR-CD 105kW 143 KM polega na wstępnym badaniu osiągów pojazdu na hamowni podwoziowej, następnie na ich podstawie, na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidulnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego modelu i zwiększające moc i moment obrotowy silnika i ostatecznie na ponownym badaniu osiągniętych rezultatów przeprogramowania na hamowni. Dzięki tej operacji możemy zyskać nawet 37 KM, co stanowi przyrost aż o 26%. Dodatkowe korzyści z takiego zabiegu to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów, ale także oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Jak działa PowerBox w samochodzie Mazda BT-50 2.5 MZR-CD 105kW 143 KM?
PowerBox dedykowany do samochodów Mazda BT-50 2.5 MZR-CD 105kW 143 KM to zewnętrzne urządzenie, wpinane w wiązkę silnika w oparciu o fabryczne wtyczki. Jest bezinwazyjne i każdy posiadacz może sam go wypiąć z auta i zapiąć powtórnie w kilka minut.
W wersjach Go oraz Elite charakterystyki tuningowe dobierane są indywidualnie po wstępnych pomiarach osiągów auta na hamowni podwoziowej (sprawdź poniżej, które wersje boxa można zastosować w Twoim aucie). Po zaprogramowaniu odpowiednich parametrów, osiągi są ponownie mierzone
na hamowni w celu potwierdzenia osiągniętych wyników lub też dalszej modyfikacji.
Dzięki tej operacji w Twoim samochodzie możemy zyskać nawet 29 KM, co stanowi przyrost aż o 20%.
Dodatkowe korzyści z zastosowania tego urządzenia to większa elastyczność silnika, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i podobnie jak w przypadku chip tuningu - oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Chip tuning czy power box do Mazda BT-50 2.5 MZR-CD 105kW 143 KM?
Zastanawiałeś się co wybrać dla Mazda BT-50 2.5 MZR-CD 105kW 143 KM - chip tuning a może lepiej PowerBox? Przeczytaj nasz poradnik i wybierz opcję najlepszą dla Ciebie.