W samochodzie MAN TGX, z turbodoładowanym silnikiem diesel'a 353kW 12.4 Euro6 o pojemności 12419 cm³ i fabrycznej mocy 480 koni mechanicznych, poprzez zastosowanie elektronicznego chip tuningu możemy pomóc Ci osiągnąć efekt zwiększenia mocy, lepszego przyspieszenia, lepszej zdolności pokonywania wzniesień, a przede wszystkim zmniejszenia zużycia paliwa.
Dla tego konkretnego modelu auta MAN TGX 353kW 12.4 Euro6 480 KM, chip tuning silnika powinien podnieść nominalną moc o 90 KM do 570 KM, co stanowi wzrost aż o 19%, natomiast wartość momentu obrotowego powinna wzrosnąć o 400 Nm do 2700 Nm, czyli poprawić się aż o około 17% w stosunku do oryginału! Takie zmiany spowodują również mniejsze spalanie.
W poniższej tabeli znajdziesz dokładne informacje jakich przyrostów mocy oraz momentu obrotowego można się spodziewać po skorzystaniu z naszych usług.
Oryginalnie | Po Chip Tuningu | |
---|---|---|
Moc | 480 KM 353 kW |
570 KM +90 KM +19 % 419 kW +66 kW +19 % |
Moment obrotowy | 2300 Nm | 2700 Nm +400 Nm +17 % |
Opcje dodatkowe |
|
|
Oszczędności | Sprawdź ile możesz zaoszczędzić dzięki chip tuningowi w naszym |
Na czym polega chip tuning w samochodzie MAN TGX 353kW 12.4 Euro6 480 KM?
Chip tuning w przypadku MAN TGX 353kW 12.4 Euro6 480 KM polega na wstępnym badaniu osiągów pojazdu na hamowni podwoziowej, następnie na ich podstawie, na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego modelu i zwiększające moc i moment obrotowy silnika i ostatecznie na ponownym badaniu osiągniętych rezultatów przeprogramowania na hamowni. Dzięki tej operacji możemy zyskać nawet 90 KM, co stanowi przyrost aż o 19%, ale i tak najważniejszy jest duży wzrost momentu w użytecznym zakresie obrotów (najczęściej od 1000 do 1500/min). Dzięki temu samochód szybciej osiągnie prędkość docelową, szybciej podjedzie pod wzniesienie, często też nie będzie potrzeby redukować biegu, lub zredukować mniej niż na ustawieniach fabrycznych, a to wszystko przyczyni się naturalnie do zmniejszenia spalania (najczęściej o ok. 2-2,5 l/100km).