W samochodzie MAN TGX, z turbodoładowanym silnikiem diesel'a 265kW 10.5 Euro5 o pojemności 10518 cm³ i fabrycznej mocy 360 koni mechanicznych, poprzez zastosowanie elektronicznego chip tuningu możemy pomóc Ci osiągnąć efekt zwiększenia mocy, lepszego przyspieszenia, lepszej zdolności pokonywania wzniesień, a przede wszystkim zmniejszenia zużycia paliwa.
Dla tego konkretnego modelu auta MAN TGX 265kW 10.5 Euro5 360 KM, chip tuning silnika powinien podnieść nominalną moc o 92 KM do 452 KM, co stanowi wzrost aż o 26%, natomiast wartość momentu obrotowego powinna wzrosnąć o 208 Nm do 2008 Nm, czyli poprawić się aż o około 12% w stosunku do oryginału! Takie zmiany spowodują również mniejsze spalanie.
W poniższej tabeli znajdziesz dokładne informacje jakich przyrostów mocy oraz momentu obrotowego można się spodziewać po skorzystaniu z naszych usług.
Oryginalnie | Po Chip Tuningu | |
---|---|---|
Moc | 360 KM 265 kW |
452 KM +92 KM +26 % 332 kW +68 kW +26 % |
Moment obrotowy | 1800 Nm | 2008 Nm +208 Nm +12 % |
Oszczędności | Sprawdź ile możesz zaoszczędzić dzięki chip tuningowi w naszym |
Wykresy z hamowni podwoziowej dla MAN TGX 265kW 10.5 Euro5 360 KM
Na czym polega chip tuning w samochodzie MAN TGX 265kW 10.5 Euro5 360 KM?
Chip tuning w przypadku MAN TGX 265kW 10.5 Euro5 360 KM polega na wstępnym badaniu osiągów pojazdu na hamowni podwoziowej, następnie na ich podstawie, na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego modelu i zwiększające moc i moment obrotowy silnika i ostatecznie na ponownym badaniu osiągniętych rezultatów przeprogramowania na hamowni. Dzięki tej operacji możemy zyskać nawet 92 KM, co stanowi przyrost aż o 26%, ale i tak najważniejszy jest duży wzrost momentu w użytecznym zakresie obrotów (najczęściej od 1000 do 1500/min). Dzięki temu samochód szybciej osiągnie prędkość docelową, szybciej podjedzie pod wzniesienie, często też nie będzie potrzeby redukować biegu, lub zredukować mniej niż na ustawieniach fabrycznych, a to wszystko przyczyni się naturalnie do zmniejszenia spalania (najczęściej o ok. 2-2,5 l/100km).