W samochodzie MAN LE12, z turbodoładowanym silnikiem diesel'a 162kW o pojemności 6871 cm³ i fabrycznej mocy 220 koni mechanicznych, poprzez zastosowanie elektronicznego chip tuningu możemy pomóc Ci osiągnąć efekt zwiększenia mocy, lepszego przyspieszenia, lepszej zdolności pokonywania wzniesień, a przede wszystkim zmniejszenia zużycia paliwa.
Dla tego konkretnego modelu auta MAN LE12 162kW 220 KM, chip tuning silnika powinien podnieść nominalną moc o 49 KM do 269 KM, co stanowi wzrost aż o 22%, natomiast wartość momentu obrotowego powinna wzrosnąć o 80 Nm do 930 Nm, czyli poprawić się o około 9% w stosunku do oryginału! Takie zmiany spowodują również mniejsze spalanie.
W poniższej tabeli znajdziesz dokładne informacje jakich przyrostów mocy oraz momentu obrotowego można się spodziewać po skorzystaniu z naszych usług.
Oryginalnie | Po Chip Tuningu | |
---|---|---|
Moc | 220 KM 162 kW |
269 KM +49 KM +22 % 198 kW +36 kW +22 % |
Moment obrotowy | 850 Nm | 930 Nm +80 Nm +9 % |
Opcje dodatkowe |
|
|
Oszczędności | Sprawdź ile możesz zaoszczędzić dzięki chip tuningowi w naszym |
Na czym polega chip tuning w samochodzie MAN LE12 162kW 220 KM?
Chip tuning w przypadku MAN LE12 162kW 220 KM polega na wstępnym badaniu osiągów pojazdu na hamowni podwoziowej, następnie na ich podstawie, na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego modelu i zwiększające moc i moment obrotowy silnika i ostatecznie na ponownym badaniu osiągniętych rezultatów przeprogramowania na hamowni. Dzięki tej operacji możemy zyskać nawet 49 KM, co stanowi przyrost aż o 22%, ale i tak najważniejszy jest duży wzrost momentu w użytecznym zakresie obrotów (najczęściej od 1000 do 1500/min). Dzięki temu samochód szybciej osiągnie prędkość docelową, szybciej podjedzie pod wzniesienie, często też nie będzie potrzeby redukować biegu, lub zredukować mniej niż na ustawieniach fabrycznych, a to wszystko przyczyni się naturalnie do zmniejszenia spalania (najczęściej o ok. 2-2,5 l/100km).