W samochodzie Kia Sportage IV, z turbodoładowanym silnikiem diesel'a 2.0 CRDi 100kW o pojemności 1995 cm³ i fabrycznej mocy 136 koni mechanicznych, możemy pomóc Ci osiągnąć efekt zwiększenia mocy i lepszego przyśpieszenia poprzez zastosowanie zarówno elektronicznego chip tuningu jak i montaż PowerBox'a.
Dla tego konkretnego modelu auta Kia Sportage IV 2.0 CRDi 100kW 136 KM, chip tuning silnika powinien podnieść nominalną moc o 46 KM do 182 KM, co stanowi wzrost aż o 34%, natomiast wartość momentu obrotowego powinna wzrosnąć o 73 Nm do 446 Nm, czyli poprawić się aż o około 20% w stosunku do oryginału!
Jeżeli jednak w swoim samochodzie Kia Sportage IV z silnikiem 2.0 CRDi 100kW 136 KM zdecydujesz się na montaż PowerBox'a to fabryczna moc powinna otrzymać dodatkowe 21 KM i osiągnąć 157 KM, co stanowi wzrost o 16%, jednocześnie wartość momentu obrotowego powinna podnieść się o 53 Nm do 426 Nm, czyli poprawić się aż o około 14% w stosunku do wartości nominalnej!
W poniższej tabeli znajdziesz dokładne informacje jakich przyrostów mocy oraz momentu obrotowego można się spodziewać po skorzystaniu z naszych usług.
Oryginalnie | Po Chip Tuningu | Z PowerBox'em | |
---|---|---|---|
Moc | 136 KM 100 kW |
182 KM +46 KM +34 % 134 kW +34 kW +34 % |
157 KM +21 KM +16 % 116 kW +16 kW +16 % |
Moment obrotowy | 373 Nm | 446 Nm +73 Nm +20 % |
426 Nm +53 Nm +14 % |
Oszczędności | Sprawdź ile możesz zaoszczędzić dzięki chip tuningowi w naszym |
Wykresy z hamowni podwoziowej dla Kia Sportage IV 2.0 CRDi 100kW 136 KM
Na czym polega chip tuning w samochodzie Kia Sportage IV 2.0 CRDi 100kW 136 KM?
Chip tuning w przypadku Kia Sportage IV 2.0 CRDi 100kW 136 KM polega na wstępnym badaniu osiągów pojazdu na hamowni podwoziowej, następnie na ich podstawie, na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidulnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego modelu i zwiększające moc i moment obrotowy silnika i ostatecznie na ponownym badaniu osiągniętych rezultatów przeprogramowania na hamowni. Dzięki tej operacji możemy zyskać nawet 46 KM, co stanowi przyrost aż o 34%. Dodatkowe korzyści z takiego zabiegu to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów, ale także oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Jak działa PowerBox w samochodzie Kia Sportage IV 2.0 CRDi 100kW 136 KM?
PowerBox dedykowany do samochodów Kia Sportage IV 2.0 CRDi 100kW 136 KM to zewnętrzne urządzenie, wpinane w wiązkę silnika w oparciu o fabryczne wtyczki. Jest bezinwazyjne i każdy posiadacz może sam go wypiąć z auta i zapiąć powtórnie w kilka minut.
W wersjach Go oraz Elite charakterystyki tuningowe dobierane są indywidualnie po wstępnych pomiarach osiągów auta na hamowni podwoziowej (sprawdź poniżej, które wersje boxa można zastosować w Twoim aucie). Po zaprogramowaniu odpowiednich parametrów, osiągi są ponownie mierzone
na hamowni w celu potwierdzenia osiągniętych wyników lub też dalszej modyfikacji.
Dzięki tej operacji w Twoim samochodzie możemy zyskać nawet 21 KM, co stanowi przyrost aż o 16%.
Dodatkowe korzyści z zastosowania tego urządzenia to większa elastyczność silnika, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i podobnie jak w przypadku chip tuningu - oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Chip tuning czy power box do Kia Sportage IV 2.0 CRDi 100kW 136 KM?
Zastanawiałeś się co wybrać dla Kia Sportage IV 2.0 CRDi 100kW 136 KM - chip tuning a może lepiej PowerBox? Przeczytaj nasz poradnik i wybierz opcję najlepszą dla Ciebie.