W samochodzie Iveco Daily IV, z turbodoładowanym silnikiem diesel'a 3.0 HPI 107kW o pojemności 2998 cm³ i fabrycznej mocy 146 koni mechanicznych, poprzez zastosowanie elektronicznego chip tuningu możemy pomóc Ci osiągnąć efekt zwiększenia mocy, lepszego przyspieszenia, lepszej zdolności pokonywania wzniesień, a przede wszystkim zmniejszenia zużycia paliwa.
Dla tego konkretnego modelu auta Iveco Daily IV 3.0 HPI 107kW 146 KM, chip tuning silnika powinien podnieść nominalną moc o 44 KM do 190 KM, co stanowi wzrost aż o 30%, natomiast wartość momentu obrotowego powinna wzrosnąć o 89 Nm do 439 Nm, czyli poprawić się aż o około 25% w stosunku do oryginału! Takie zmiany spowodują również mniejsze spalanie.
W poniższej tabeli znajdziesz dokładne informacje jakich przyrostów mocy oraz momentu obrotowego można się spodziewać po skorzystaniu z naszych usług.
Oryginalnie | Po Chip Tuningu | |
---|---|---|
Moc | 146 KM 107 kW |
190 KM +44 KM +30 % 140 kW +32 kW +30 % |
Moment obrotowy | 350 Nm | 439 Nm +89 Nm +25 % |
Opcje dodatkowe |
|
|
Oszczędności | Sprawdź ile możesz zaoszczędzić dzięki chip tuningowi w naszym |
Wykresy z hamowni podwoziowej dla Iveco Daily IV 3.0 HPI 107kW 146 KM
Na czym polega chip tuning w samochodzie Iveco Daily IV 3.0 HPI 107kW 146 KM?
Chip tuning w przypadku Iveco Daily IV 3.0 HPI 107kW 146 KM polega na wstępnym badaniu osiągów pojazdu na hamowni podwoziowej, następnie na ich podstawie, na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego modelu i zwiększające moc i moment obrotowy silnika i ostatecznie na ponownym badaniu osiągniętych rezultatów przeprogramowania na hamowni. Dzięki tej operacji możemy zyskać nawet 44 KM, co stanowi przyrost aż o 30%, ale i tak najważniejszy jest duży wzrost momentu w użytecznym zakresie obrotów (najczęściej od 1000 do 1500/min). Dzięki temu samochód szybciej osiągnie prędkość docelową, szybciej podjedzie pod wzniesienie, często też nie będzie potrzeby redukować biegu, lub zredukować mniej niż na ustawieniach fabrycznych, a to wszystko przyczyni się naturalnie do zmniejszenia spalania (najczęściej o ok. 2-2,5 l/100km).