W samochodzie Honda FR-V, z turbodoładowanym silnikiem diesel'a 2.2 i-CTDi 103kW o pojemności 2200 cm³ i fabrycznej mocy 140 koni mechanicznych, możemy pomóc Ci osiągnąć efekt zwiększenia mocy i lepszego przyśpieszenia poprzez zastosowanie zarówno elektronicznego chip tuningu jak i montaż PowerBox'a.
Dla tego konkretnego modelu auta Honda FR-V 2.2 i-CTDi 103kW 140 KM, chip tuning silnika powinien podnieść nominalną moc o 27 KM do 167 KM, co stanowi wzrost aż o 19%, natomiast wartość momentu obrotowego powinna wzrosnąć o 59 Nm do 399 Nm, czyli poprawić się aż o około 17% w stosunku do oryginału!
Jeżeli jednak w swoim samochodzie Honda FR-V z silnikiem 2.2 i-CTDi 103kW 140 KM zdecydujesz się na montaż PowerBox'a to fabryczna moc powinna otrzymać dodatkowe 8 KM i osiągnąć 148 KM, co stanowi wzrost o 6%, jednocześnie wartość momentu obrotowego powinna podnieść się o 12 Nm do 352 Nm, czyli poprawić się o około 4% w stosunku do wartości nominalnej!
W poniższej tabeli znajdziesz dokładne informacje jakich przyrostów mocy oraz momentu obrotowego można się spodziewać po skorzystaniu z naszych usług.
Oryginalnie | Po Chip Tuningu | Z PowerBox'em | |
---|---|---|---|
Moc | 140 KM 103 kW |
167 KM +27 KM +19 % 123 kW +20 kW +19 % |
148 KM +8 KM +6 % 109 kW +6 kW +6 % |
Moment obrotowy | 340 Nm | 399 Nm +59 Nm +17 % |
352 Nm +12 Nm +4 % |
Opcje dodatkowe |
|
- | |
Oszczędności | Sprawdź ile możesz zaoszczędzić dzięki chip tuningowi w naszym |
Wykresy z hamowni podwoziowej dla Honda FR-V 2.2 i-CTDi 103kW 140 KM
Na czym polega chip tuning w samochodzie Honda FR-V 2.2 i-CTDi 103kW 140 KM?
Chip tuning w przypadku Honda FR-V 2.2 i-CTDi 103kW 140 KM polega na wstępnym badaniu osiągów pojazdu na hamowni podwoziowej, następnie na ich podstawie, na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidulnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego modelu i zwiększające moc i moment obrotowy silnika i ostatecznie na ponownym badaniu osiągniętych rezultatów przeprogramowania na hamowni. Dzięki tej operacji możemy zyskać nawet 27 KM, co stanowi przyrost aż o 19%. Dodatkowe korzyści z takiego zabiegu to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów, ale także oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Jak działa PowerBox w samochodzie Honda FR-V 2.2 i-CTDi 103kW 140 KM?
PowerBox dedykowany do samochodów Honda FR-V 2.2 i-CTDi 103kW 140 KM to zewnętrzne urządzenie, wpinane w wiązkę silnika w oparciu o fabryczne wtyczki. Jest bezinwazyjne i każdy posiadacz może sam go wypiąć z auta i zapiąć powtórnie w kilka minut.
W wersjach Go oraz Elite charakterystyki tuningowe dobierane są indywidualnie po wstępnych pomiarach osiągów auta na hamowni podwoziowej (sprawdź poniżej, które wersje boxa można zastosować w Twoim aucie). Po zaprogramowaniu odpowiednich parametrów, osiągi są ponownie mierzone
na hamowni w celu potwierdzenia osiągniętych wyników lub też dalszej modyfikacji.
Dzięki tej operacji w Twoim samochodzie możemy zyskać nawet 8 KM, co stanowi przyrost aż o 6%.
Dodatkowe korzyści z zastosowania tego urządzenia to większa elastyczność silnika, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i podobnie jak w przypadku chip tuningu - oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Ponadto w wersji Elite będziesz miał możliwość sterowania swoim boxem i zmianę charakterystyki "na żywo" za pomocą telefonu z systemem Android lub iOS.
Która wersja PowerBox'a pasuje do samochodu Honda FR-V 2.2 i-CTDi 103kW 140 KM?
W Twoim samochodzie Honda FR-V 2.2 i-CTDi 103kW 140 KM można zastosować:
PowerBox Base - jest dobrym wyborem dla samochodów z silnikami diesla i benzynowymi będącymi na gwarancji, lub w przypadku, gdy chcemy mieć możliwość przywrócenia samochodu do stanu fabrycznego w kilka minut. PowerBox Base ma dedykowany program do wybranego silnika i modelu samochodu i zapewnia dobre przyrosty osiągów przy atrakcyjnej cenie. Nie ma możliwości programowania, natomiast zawiera 8 różnych poziomów mocy (przełączanych za pomocą wewnętrznego programatora), pozwalając użytkownikowi na dobranie najlepszej charakterystyki pracy – od ekotuningu aż do naprawdę sportowego poziomu osiągów.
PowerBox Go - to zaawansowane rozwiązanie bazuje na technologii dwukanałowej i zawiera dopracowany na hamowni program do konkretnego silnika i modelu samochodu. Użyte gniazdo „automotive” zapewnia doskonałą szczelność złącza nawet po wielu latach. PowerBox Go może zostać wyposażony w pilota (on/off), ma 3 poziomy mocy (przełączane za pomocą wewnętrznego przełącznika) i jest programowalny przez USB. Zaawansowany użytkownik (tuner) może dodatkowo zrobić remap (indywidualne strojenie) na hamowni podwoziowej lub zmienić oprogramowanie PowerBox'a Go tak, aby dopasować go do innego modelu samochodu.
PowerBox Elite - to nasz najbardziej zaawansowany technologicznie PowerBox oferujący technologię wielokanałową (minimum 2) i zawierający dopracowany na hamowni program do konkretnego silnika i modelu samochodu. Użyte gniazdo „automotive” zapewnia doskonałą szczelność złącza nawet po wielu latach użytkowania. PowerBox Elite jest programowalny poprzez technologię Bluetooth a może być sterowany (wybór poziomów mocy, on/off, wskaźniki mocy i doładowania) z aplikacji dostępnej na iOS (iPhone) i Android. Zaawansowany użytkownik (tuner) może dodatkowo zrobić remap (indywidualne strojenie) na hamowni podwoziowej lub zmienić oprogramowanie PowerBoxa Elite tak, aby dopasować go do innego modelu samochodu. 8 różnych poziomów mocy (przełączanych za pomocą wewnętrznego programatora lub z Twojego smartphone'a), pozwalają użytkownikowi na dobranie najlepszej charakterystyki pracy – od ekotuningu aż do naprawdę sportowego poziomu osiągów.
Aktualne ceny poszczególnych rozwiązań możesz poznać w naszym Cenniku - sprawdź również nasze Promocje.
Chip tuning czy power box do Honda FR-V 2.2 i-CTDi 103kW 140 KM?
Zastanawiałeś się co wybrać dla Honda FR-V 2.2 i-CTDi 103kW 140 KM - chip tuning a może lepiej PowerBox? Przeczytaj nasz poradnik i wybierz opcję najlepszą dla Ciebie.