W samochodzie Honda Civic X, z turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1.5 VTEC Turbo 134kW o pojemności 1498 cm³ i fabrycznej mocy 182 koni mechanicznych, możemy pomóc Ci osiągnąć efekt zwiększenia mocy i lepszego przyśpieszenia poprzez zastosowanie zarówno elektronicznego chip tuningu jak i montaż PowerBox'a.
Dla tego konkretnego modelu auta Honda Civic X 1.5 VTEC Turbo 134kW 182 KM, chip tuning silnika powinien podnieść nominalną moc o 21 KM do 203 KM, co stanowi wzrost aż o 11%, natomiast wartość momentu obrotowego powinna wzrosnąć o 50 Nm do 290 Nm, czyli poprawić się aż o około 21% w stosunku do oryginału!
Jeżeli jednak w swoim samochodzie Honda Civic X z silnikiem 1.5 VTEC Turbo 134kW 182 KM zdecydujesz się na montaż PowerBox'a to fabryczna moc powinna otrzymać dodatkowe 20 KM i osiągnąć 202 KM, co stanowi wzrost o 11%, jednocześnie wartość momentu obrotowego powinna podnieść się o 29 Nm do 269 Nm, czyli poprawić się aż o około 12% w stosunku do wartości nominalnej!
W poniższej tabeli znajdziesz dokładne informacje jakich przyrostów mocy oraz momentu obrotowego można się spodziewać po skorzystaniu z naszych usług.
Oryginalnie | Po Chip Tuningu | Z PowerBox'em | |
---|---|---|---|
Moc | 182 KM 134 kW |
203 KM +21 KM +11 % 149 kW +15 kW +11 % |
202 KM +20 KM +11 % 149 kW +15 kW +11 % |
Moment obrotowy | 240 Nm | 290 Nm +50 Nm +21 % |
269 Nm +29 Nm +12 % |
Oszczędności | Sprawdź ile możesz zaoszczędzić dzięki chip tuningowi w naszym |
Wykresy z hamowni podwoziowej dla Honda Civic X 1.5 VTEC Turbo 134kW 182 KM
Na czym polega chip tuning w samochodzie Honda Civic X 1.5 VTEC Turbo 134kW 182 KM?
Chip tuning w przypadku Honda Civic X 1.5 VTEC Turbo 134kW 182 KM polega na wstępnym badaniu osiągów pojazdu na hamowni podwoziowej, następnie na ich podstawie, na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidulnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego modelu i zwiększające moc i moment obrotowy silnika i ostatecznie na ponownym badaniu osiągniętych rezultatów przeprogramowania na hamowni. Dzięki tej operacji możemy zyskać nawet 21 KM, co stanowi przyrost aż o 11%. Dodatkowe korzyści z takiego zabiegu to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów, ale także oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Jak działa PowerBox w samochodzie Honda Civic X 1.5 VTEC Turbo 134kW 182 KM?
PowerBox dedykowany do samochodów Honda Civic X 1.5 VTEC Turbo 134kW 182 KM to zewnętrzne urządzenie, wpinane w wiązkę silnika w oparciu o fabryczne wtyczki. Jest bezinwazyjne i każdy posiadacz może sam go wypiąć z auta i zapiąć powtórnie w kilka minut.
W wersjach Go oraz Elite charakterystyki tuningowe dobierane są indywidualnie po wstępnych pomiarach osiągów auta na hamowni podwoziowej (sprawdź poniżej, które wersje boxa można zastosować w Twoim aucie). Po zaprogramowaniu odpowiednich parametrów, osiągi są ponownie mierzone
na hamowni w celu potwierdzenia osiągniętych wyników lub też dalszej modyfikacji.
Dzięki tej operacji w Twoim samochodzie możemy zyskać nawet 20 KM, co stanowi przyrost aż o 11%.
Dodatkowe korzyści z zastosowania tego urządzenia to większa elastyczność silnika, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i podobnie jak w przypadku chip tuningu - oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Chip tuning czy power box do Honda Civic X 1.5 VTEC Turbo 134kW 182 KM?
Zastanawiałeś się co wybrać dla Honda Civic X 1.5 VTEC Turbo 134kW 182 KM - chip tuning a może lepiej PowerBox? Przeczytaj nasz poradnik i wybierz opcję najlepszą dla Ciebie.