W samochodzie Ford Ranger III, z turbodoładowanym silnikiem diesel'a 3.2 TDCi 147kW o pojemności 3186 cm³ i fabrycznej mocy 200 koni mechanicznych, możemy pomóc Ci osiągnąć efekt zwiększenia mocy i lepszego przyśpieszenia poprzez zastosowanie zarówno elektronicznego chip tuningu jak i montaż PowerBox'a.
Dla tego konkretnego modelu auta Ford Ranger III 3.2 TDCi 147kW 200 KM, chip tuning silnika powinien podnieść nominalną moc o 34 KM do 234 KM, co stanowi wzrost aż o 17%, natomiast wartość momentu obrotowego powinna wzrosnąć o 44 Nm do 514 Nm, czyli poprawić się o około 9% w stosunku do oryginału!
Jeżeli jednak w swoim samochodzie Ford Ranger III z silnikiem 3.2 TDCi 147kW 200 KM zdecydujesz się na montaż PowerBox'a to fabryczna moc powinna otrzymać dodatkowe 8 KM i osiągnąć 208 KM, co stanowi wzrost o 4%, jednocześnie wartość momentu obrotowego powinna podnieść się o 29 Nm do 499 Nm, czyli poprawić się o około 6% w stosunku do wartości nominalnej!
W poniższej tabeli znajdziesz dokładne informacje jakich przyrostów mocy oraz momentu obrotowego można się spodziewać po skorzystaniu z naszych usług.
Oryginalnie | Po Chip Tuningu | Z PowerBox'em | |
---|---|---|---|
Moc | 200 KM 147 kW |
234 KM +34 KM +17 % 172 kW +25 kW +17 % |
208 KM +8 KM +4 % 153 kW +6 kW +4 % |
Moment obrotowy | 470 Nm | 514 Nm +44 Nm +9 % |
499 Nm +29 Nm +6 % |
Oszczędności | Sprawdź ile możesz zaoszczędzić dzięki chip tuningowi w naszym |
Wykresy z hamowni podwoziowej dla Ford Ranger III 3.2 TDCi 147kW 200 KM
Na czym polega chip tuning w samochodzie Ford Ranger III 3.2 TDCi 147kW 200 KM?
Chip tuning w przypadku Ford Ranger III 3.2 TDCi 147kW 200 KM polega na wstępnym badaniu osiągów pojazdu na hamowni podwoziowej, następnie na ich podstawie, na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidulnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego modelu i zwiększające moc i moment obrotowy silnika i ostatecznie na ponownym badaniu osiągniętych rezultatów przeprogramowania na hamowni. Dzięki tej operacji możemy zyskać nawet 34 KM, co stanowi przyrost aż o 17%. Dodatkowe korzyści z takiego zabiegu to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów, ale także oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Jak działa PowerBox w samochodzie Ford Ranger III 3.2 TDCi 147kW 200 KM?
PowerBox dedykowany do samochodów Ford Ranger III 3.2 TDCi 147kW 200 KM to zewnętrzne urządzenie, wpinane w wiązkę silnika w oparciu o fabryczne wtyczki. Jest bezinwazyjne i każdy posiadacz może sam go wypiąć z auta i zapiąć powtórnie w kilka minut.
W wersjach Go oraz Elite charakterystyki tuningowe dobierane są indywidualnie po wstępnych pomiarach osiągów auta na hamowni podwoziowej (sprawdź poniżej, które wersje boxa można zastosować w Twoim aucie). Po zaprogramowaniu odpowiednich parametrów, osiągi są ponownie mierzone
na hamowni w celu potwierdzenia osiągniętych wyników lub też dalszej modyfikacji.
Dzięki tej operacji w Twoim samochodzie możemy zyskać nawet 8 KM, co stanowi przyrost aż o 4%.
Dodatkowe korzyści z zastosowania tego urządzenia to większa elastyczność silnika, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i podobnie jak w przypadku chip tuningu - oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Chip tuning czy power box do Ford Ranger III 3.2 TDCi 147kW 200 KM?
Zastanawiałeś się co wybrać dla Ford Ranger III 3.2 TDCi 147kW 200 KM - chip tuning a może lepiej PowerBox? Przeczytaj nasz poradnik i wybierz opcję najlepszą dla Ciebie.