W samochodzie Ford Focus MK3 FL, z turbodoładowanym silnikiem benzynowym 2.0 ST EcoBoost 184 kW o pojemności 1999 cm³ i fabrycznej mocy 250 koni mechanicznych, możemy pomóc Ci osiągnąć efekt zwiększenia mocy i lepszego przyśpieszenia poprzez zastosowanie zarówno elektronicznego chip tuningu jak i montaż PowerBox'a.
Dla tego konkretnego modelu auta Ford Focus MK3 FL 2.0 ST EcoBoost 184 kW 250 KM, chip tuning silnika powinien podnieść nominalną moc o 4 KM do 254 KM, co stanowi wzrost o 2%, natomiast wartość momentu obrotowego powinna wzrosnąć o 33 Nm do 393 Nm, czyli poprawić się o około 9% w stosunku do oryginału!
Jeżeli jednak w swoim samochodzie Ford Focus MK3 FL z silnikiem 2.0 ST EcoBoost 184 kW 250 KM zdecydujesz się na montaż PowerBox'a to fabryczna moc powinna otrzymać dodatkowe 2 KM i osiągnąć 252 KM, co stanowi wzrost o 1%, jednocześnie wartość momentu obrotowego powinna podnieść się o 26 Nm do 386 Nm, czyli poprawić się o około 7% w stosunku do wartości nominalnej!
W poniższej tabeli znajdziesz dokładne informacje jakich przyrostów mocy oraz momentu obrotowego można się spodziewać po skorzystaniu z naszych usług.
Oryginalnie | Po Chip Tuningu | Z PowerBox'em | |
---|---|---|---|
Moc | 250 KM 184 kW |
254 KM +4 KM +2 % 187 kW +3 kW +2 % |
252 KM +2 KM +1 % 185 kW +1 kW +1 % |
Moment obrotowy | 360 Nm | 393 Nm +33 Nm +9 % |
386 Nm +26 Nm +7 % |
Oszczędności | Sprawdź ile możesz zaoszczędzić dzięki chip tuningowi w naszym |
Na czym polega chip tuning w samochodzie Ford Focus MK3 FL 2.0 ST EcoBoost 184 kW 250 KM?
Chip tuning w przypadku Ford Focus MK3 FL 2.0 ST EcoBoost 184 kW 250 KM polega na wstępnym badaniu osiągów pojazdu na hamowni podwoziowej, następnie na ich podstawie, na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidulnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego modelu i zwiększające moc i moment obrotowy silnika i ostatecznie na ponownym badaniu osiągniętych rezultatów przeprogramowania na hamowni. Dzięki tej operacji możemy zyskać nawet 4 KM, co stanowi przyrost aż o 2%. Dodatkowe korzyści z takiego zabiegu to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów, ale także oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Jak działa PowerBox w samochodzie Ford Focus MK3 FL 2.0 ST EcoBoost 184 kW 250 KM?
PowerBox dedykowany do samochodów Ford Focus MK3 FL 2.0 ST EcoBoost 184 kW 250 KM to zewnętrzne urządzenie, wpinane w wiązkę silnika w oparciu o fabryczne wtyczki. Jest bezinwazyjne i każdy posiadacz może sam go wypiąć z auta i zapiąć powtórnie w kilka minut.
W wersjach Go oraz Elite charakterystyki tuningowe dobierane są indywidualnie po wstępnych pomiarach osiągów auta na hamowni podwoziowej (sprawdź poniżej, które wersje boxa można zastosować w Twoim aucie). Po zaprogramowaniu odpowiednich parametrów, osiągi są ponownie mierzone
na hamowni w celu potwierdzenia osiągniętych wyników lub też dalszej modyfikacji.
Dzięki tej operacji w Twoim samochodzie możemy zyskać nawet 2 KM, co stanowi przyrost aż o 1%.
Dodatkowe korzyści z zastosowania tego urządzenia to większa elastyczność silnika, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i podobnie jak w przypadku chip tuningu - oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Chip tuning czy power box do Ford Focus MK3 FL 2.0 ST EcoBoost 184 kW 250 KM?
Zastanawiałeś się co wybrać dla Ford Focus MK3 FL 2.0 ST EcoBoost 184 kW 250 KM - chip tuning a może lepiej PowerBox? Przeczytaj nasz poradnik i wybierz opcję najlepszą dla Ciebie.