W samochodzie Ford Focus MK1, z turbodoładowanym silnikiem diesel'a 1.8 TDDi 55kW o pojemności 1753 cm³ i fabrycznej mocy 75 koni mechanicznych, możemy pomóc Ci osiągnąć efekt zwiększenia mocy i lepszego przyśpieszenia poprzez zastosowanie zarówno elektronicznego chip tuningu jak i montaż PowerBox'a.
Dla tego konkretnego modelu auta Ford Focus MK1 1.8 TDDi 55kW 75 KM, chip tuning silnika powinien podnieść nominalną moc o 26 KM do 101 KM, co stanowi wzrost aż o 35%, natomiast wartość momentu obrotowego powinna wzrosnąć o 50 Nm do 190 Nm, czyli poprawić się aż o około 36% w stosunku do oryginału!
Jeżeli jednak w swoim samochodzie Ford Focus MK1 z silnikiem 1.8 TDDi 55kW 75 KM zdecydujesz się na montaż PowerBox'a to fabryczna moc powinna otrzymać dodatkowe 25 KM i osiągnąć 100 KM, co stanowi wzrost o 34%, jednocześnie wartość momentu obrotowego powinna podnieść się o 50 Nm do 190 Nm, czyli poprawić się aż o około 36% w stosunku do wartości nominalnej!
W poniższej tabeli znajdziesz dokładne informacje jakich przyrostów mocy oraz momentu obrotowego można się spodziewać po skorzystaniu z naszych usług.
Oryginalnie | Po Chip Tuningu | Z PowerBox'em | |
---|---|---|---|
Moc | 75 KM 55 kW |
101 KM +26 KM +35 % 74 kW +19 kW +35 % |
100 KM +25 KM +34 % 74 kW +19 kW +34 % |
Moment obrotowy | 140 Nm | 190 Nm +50 Nm +36 % |
190 Nm +50 Nm +36 % |
Opcje dodatkowe |
|
- | |
Oszczędności | Sprawdź ile możesz zaoszczędzić dzięki chip tuningowi w naszym |
Wykresy z hamowni podwoziowej dla Ford Focus MK1 1.8 TDDi 55kW 75 KM
Na czym polega chip tuning w samochodzie Ford Focus MK1 1.8 TDDi 55kW 75 KM?
Chip tuning w przypadku Ford Focus MK1 1.8 TDDi 55kW 75 KM polega na wstępnym badaniu osiągów pojazdu na hamowni podwoziowej, następnie na ich podstawie, na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidulnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego modelu i zwiększające moc i moment obrotowy silnika i ostatecznie na ponownym badaniu osiągniętych rezultatów przeprogramowania na hamowni. Dzięki tej operacji możemy zyskać nawet 26 KM, co stanowi przyrost aż o 35%. Dodatkowe korzyści z takiego zabiegu to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów, ale także oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Jak działa PowerBox w samochodzie Ford Focus MK1 1.8 TDDi 55kW 75 KM?
PowerBox dedykowany do samochodów Ford Focus MK1 1.8 TDDi 55kW 75 KM to zewnętrzne urządzenie, wpinane w wiązkę silnika w oparciu o fabryczne wtyczki. Jest bezinwazyjne i każdy posiadacz może sam go wypiąć z auta i zapiąć powtórnie w kilka minut.
W wersjach Go oraz Elite charakterystyki tuningowe dobierane są indywidualnie po wstępnych pomiarach osiągów auta na hamowni podwoziowej (sprawdź poniżej, które wersje boxa można zastosować w Twoim aucie). Po zaprogramowaniu odpowiednich parametrów, osiągi są ponownie mierzone
na hamowni w celu potwierdzenia osiągniętych wyników lub też dalszej modyfikacji.
Dzięki tej operacji w Twoim samochodzie możemy zyskać nawet 25 KM, co stanowi przyrost aż o 34%.
Dodatkowe korzyści z zastosowania tego urządzenia to większa elastyczność silnika, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i podobnie jak w przypadku chip tuningu - oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Instrukcja montażu PowerBox'a w samochodzie Ford Focus MK1 1.8 TDDi 55kW 75 KM
Chip tuning czy power box do Ford Focus MK1 1.8 TDDi 55kW 75 KM?
Zastanawiałeś się co wybrać dla Ford Focus MK1 1.8 TDDi 55kW 75 KM - chip tuning a może lepiej PowerBox? Przeczytaj nasz poradnik i wybierz opcję najlepszą dla Ciebie.