W samochodzie DAF LF, z turbodoładowanym silnikiem diesel'a 45.250 184kW o pojemności 4500 cm³ i fabrycznej mocy 250 koni mechanicznych, poprzez zastosowanie elektronicznego chip tuningu możemy pomóc Ci osiągnąć efekt zwiększenia mocy, lepszego przyspieszenia, lepszej zdolności pokonywania wzniesień, a przede wszystkim zmniejszenia zużycia paliwa.
Dla tego konkretnego modelu auta DAF LF 45.250 184kW 250 KM, chip tuning silnika powinien podnieść nominalną moc o 40 KM do 290 KM, co stanowi wzrost aż o 16%, natomiast wartość momentu obrotowego powinna wzrosnąć o 145 Nm do 1095 Nm, czyli poprawić się aż o około 15% w stosunku do oryginału! Takie zmiany spowodują również mniejsze spalanie.
W poniższej tabeli znajdziesz dokładne informacje jakich przyrostów mocy oraz momentu obrotowego można się spodziewać po skorzystaniu z naszych usług.
Oryginalnie | Po Chip Tuningu | |
---|---|---|
Moc | 250 KM 184 kW |
290 KM +40 KM +16 % 213 kW +29 kW +16 % |
Moment obrotowy | 950 Nm | 1095 Nm +145 Nm +15 % |
Oszczędności | Sprawdź ile możesz zaoszczędzić dzięki chip tuningowi w naszym |
Na czym polega chip tuning w samochodzie DAF LF 45.250 184kW 250 KM?
Chip tuning w przypadku DAF LF 45.250 184kW 250 KM polega na wstępnym badaniu osiągów pojazdu na hamowni podwoziowej, następnie na ich podstawie, na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego modelu i zwiększające moc i moment obrotowy silnika i ostatecznie na ponownym badaniu osiągniętych rezultatów przeprogramowania na hamowni. Dzięki tej operacji możemy zyskać nawet 40 KM, co stanowi przyrost aż o 16%, ale i tak najważniejszy jest duży wzrost momentu w użytecznym zakresie obrotów (najczęściej od 1000 do 1500/min). Dzięki temu samochód szybciej osiągnie prędkość docelową, szybciej podjedzie pod wzniesienie, często też nie będzie potrzeby redukować biegu, lub zredukować mniej niż na ustawieniach fabrycznych, a to wszystko przyczyni się naturalnie do zmniejszenia spalania (najczęściej o ok. 2-2,5 l/100km).