W samochodzie DAF LF, z turbodoładowanym silnikiem diesel'a 45.140 103kW o pojemności 4500 cm³ i fabrycznej mocy 140 koni mechanicznych, poprzez zastosowanie elektronicznego chip tuningu możemy pomóc Ci osiągnąć efekt zwiększenia mocy, lepszego przyspieszenia, lepszej zdolności pokonywania wzniesień, a przede wszystkim zmniejszenia zużycia paliwa.
Dla tego konkretnego modelu auta DAF LF 45.140 103kW 140 KM, chip tuning silnika powinien podnieść nominalną moc o 20 KM do 160 KM, co stanowi wzrost aż o 14%, natomiast wartość momentu obrotowego powinna wzrosnąć o 85 Nm do 635 Nm, czyli poprawić się aż o około 15% w stosunku do oryginału! Takie zmiany spowodują również mniejsze spalanie.
W poniższej tabeli znajdziesz dokładne informacje jakich przyrostów mocy oraz momentu obrotowego można się spodziewać po skorzystaniu z naszych usług.
Oryginalnie | Po Chip Tuningu | |
---|---|---|
Moc | 140 KM 103 kW |
160 KM +20 KM +14 % 118 kW +15 kW +14 % |
Moment obrotowy | 550 Nm | 635 Nm +85 Nm +15 % |
Oszczędności | Sprawdź ile możesz zaoszczędzić dzięki chip tuningowi w naszym |
Na czym polega chip tuning w samochodzie DAF LF 45.140 103kW 140 KM?
Chip tuning w przypadku DAF LF 45.140 103kW 140 KM polega na wstępnym badaniu osiągów pojazdu na hamowni podwoziowej, następnie na ich podstawie, na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego modelu i zwiększające moc i moment obrotowy silnika i ostatecznie na ponownym badaniu osiągniętych rezultatów przeprogramowania na hamowni. Dzięki tej operacji możemy zyskać nawet 20 KM, co stanowi przyrost aż o 14%, ale i tak najważniejszy jest duży wzrost momentu w użytecznym zakresie obrotów (najczęściej od 1000 do 1500/min). Dzięki temu samochód szybciej osiągnie prędkość docelową, szybciej podjedzie pod wzniesienie, często też nie będzie potrzeby redukować biegu, lub zredukować mniej niż na ustawieniach fabrycznych, a to wszystko przyczyni się naturalnie do zmniejszenia spalania (najczęściej o ok. 2-2,5 l/100km).