W samochodzie BMW 5 G30/G31, z turbodoładowanym silnikiem diesel'a 518d 110kW o pojemności 1995 cm³ i fabrycznej mocy 150 koni mechanicznych, możemy pomóc Ci osiągnąć efekt zwiększenia mocy i lepszego przyśpieszenia poprzez zastosowanie zarówno elektronicznego chip tuningu jak i montaż PowerBox'a.
Dla tego konkretnego modelu auta BMW 5 G30/G31 518d 110kW 150 KM, chip tuning silnika powinien podnieść nominalną moc o 45 KM do 195 KM, co stanowi wzrost aż o 30%, natomiast wartość momentu obrotowego powinna wzrosnąć o 93 Nm do 453 Nm, czyli poprawić się aż o około 26% w stosunku do oryginału!
Jeżeli jednak w swoim samochodzie BMW 5 G30/G31 z silnikiem 518d 110kW 150 KM zdecydujesz się na montaż PowerBox'a to fabryczna moc powinna otrzymać dodatkowe 25 KM i osiągnąć 175 KM, co stanowi wzrost o 17%, jednocześnie wartość momentu obrotowego powinna podnieść się o 58 Nm do 418 Nm, czyli poprawić się aż o około 16% w stosunku do wartości nominalnej!
W poniższej tabeli znajdziesz dokładne informacje jakich przyrostów mocy oraz momentu obrotowego można się spodziewać po skorzystaniu z naszych usług.
Oryginalnie | Po Chip Tuningu | Z PowerBox'em | |
---|---|---|---|
Moc | 150 KM 110 kW |
195 KM +45 KM +30 % 143 kW +33 kW +30 % |
175 KM +25 KM +17 % 129 kW +19 kW +17 % |
Moment obrotowy | 360 Nm | 453 Nm +93 Nm +26 % |
418 Nm +58 Nm +16 % |
Oszczędności | Sprawdź ile możesz zaoszczędzić dzięki chip tuningowi w naszym |
Wykresy z hamowni podwoziowej dla BMW 5 G30/G31 518d 110kW 150 KM
Na czym polega chip tuning w samochodzie BMW 5 G30/G31 518d 110kW 150 KM?
Chip tuning w przypadku BMW 5 G30/G31 518d 110kW 150 KM polega na wstępnym badaniu osiągów pojazdu na hamowni podwoziowej, następnie na ich podstawie, na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidulnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego modelu i zwiększające moc i moment obrotowy silnika i ostatecznie na ponownym badaniu osiągniętych rezultatów przeprogramowania na hamowni. Dzięki tej operacji możemy zyskać nawet 45 KM, co stanowi przyrost aż o 30%. Dodatkowe korzyści z takiego zabiegu to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów, ale także oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Jak działa PowerBox w samochodzie BMW 5 G30/G31 518d 110kW 150 KM?
PowerBox dedykowany do samochodów BMW 5 G30/G31 518d 110kW 150 KM to zewnętrzne urządzenie, wpinane w wiązkę silnika w oparciu o fabryczne wtyczki. Jest bezinwazyjne i każdy posiadacz może sam go wypiąć z auta i zapiąć powtórnie w kilka minut.
W wersjach Go oraz Elite charakterystyki tuningowe dobierane są indywidualnie po wstępnych pomiarach osiągów auta na hamowni podwoziowej (sprawdź poniżej, które wersje boxa można zastosować w Twoim aucie). Po zaprogramowaniu odpowiednich parametrów, osiągi są ponownie mierzone
na hamowni w celu potwierdzenia osiągniętych wyników lub też dalszej modyfikacji.
Dzięki tej operacji w Twoim samochodzie możemy zyskać nawet 25 KM, co stanowi przyrost aż o 17%.
Dodatkowe korzyści z zastosowania tego urządzenia to większa elastyczność silnika, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i podobnie jak w przypadku chip tuningu - oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Chip tuning czy power box do BMW 5 G30/G31 518d 110kW 150 KM?
Zastanawiałeś się co wybrać dla BMW 5 G30/G31 518d 110kW 150 KM - chip tuning a może lepiej PowerBox? Przeczytaj nasz poradnik i wybierz opcję najlepszą dla Ciebie.