W samochodzie BMW 5 F10/F11, z turbodoładowanym silnikiem diesel'a 525d 2.0 160kW o pojemności 1995 cm³ i fabrycznej mocy 218 koni mechanicznych, możemy pomóc Ci osiągnąć efekt zwiększenia mocy i lepszego przyśpieszenia poprzez zastosowanie zarówno elektronicznego chip tuningu jak i montaż PowerBox'a.
Dla tego konkretnego modelu auta BMW 5 F10/F11 525d 2.0 160kW 218 KM, chip tuning silnika powinien podnieść nominalną moc o 39 KM do 257 KM, co stanowi wzrost aż o 18%, natomiast wartość momentu obrotowego powinna wzrosnąć o 84 Nm do 534 Nm, czyli poprawić się aż o około 19% w stosunku do oryginału!
Jeżeli jednak w swoim samochodzie BMW 5 F10/F11 z silnikiem 525d 2.0 160kW 218 KM zdecydujesz się na montaż PowerBox'a to fabryczna moc powinna otrzymać dodatkowe 22 KM i osiągnąć 240 KM, co stanowi wzrost o 10%, jednocześnie wartość momentu obrotowego powinna podnieść się o 57 Nm do 507 Nm, czyli poprawić się aż o około 13% w stosunku do wartości nominalnej!
W poniższej tabeli znajdziesz dokładne informacje jakich przyrostów mocy oraz momentu obrotowego można się spodziewać po skorzystaniu z naszych usług.
Oryginalnie | Po Chip Tuningu | Z PowerBox'em | |
---|---|---|---|
Moc | 218 KM 160 kW |
257 KM +39 KM +18 % 189 kW +29 kW +18 % |
240 KM +22 KM +10 % 177 kW +16 kW +10 % |
Moment obrotowy | 450 Nm | 534 Nm +84 Nm +19 % |
507 Nm +57 Nm +13 % |
Oszczędności | Sprawdź ile możesz zaoszczędzić dzięki chip tuningowi w naszym |
Wykresy z hamowni podwoziowej dla BMW 5 F10/F11 525d 2.0 160kW 218 KM
Na czym polega chip tuning w samochodzie BMW 5 F10/F11 525d 2.0 160kW 218 KM?
Chip tuning w przypadku BMW 5 F10/F11 525d 2.0 160kW 218 KM polega na wstępnym badaniu osiągów pojazdu na hamowni podwoziowej, następnie na ich podstawie, na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidulnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego modelu i zwiększające moc i moment obrotowy silnika i ostatecznie na ponownym badaniu osiągniętych rezultatów przeprogramowania na hamowni. Dzięki tej operacji możemy zyskać nawet 39 KM, co stanowi przyrost aż o 18%. Dodatkowe korzyści z takiego zabiegu to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów, ale także oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Jak działa PowerBox w samochodzie BMW 5 F10/F11 525d 2.0 160kW 218 KM?
PowerBox dedykowany do samochodów BMW 5 F10/F11 525d 2.0 160kW 218 KM to zewnętrzne urządzenie, wpinane w wiązkę silnika w oparciu o fabryczne wtyczki. Jest bezinwazyjne i każdy posiadacz może sam go wypiąć z auta i zapiąć powtórnie w kilka minut.
W wersjach Go oraz Elite charakterystyki tuningowe dobierane są indywidualnie po wstępnych pomiarach osiągów auta na hamowni podwoziowej (sprawdź poniżej, które wersje boxa można zastosować w Twoim aucie). Po zaprogramowaniu odpowiednich parametrów, osiągi są ponownie mierzone
na hamowni w celu potwierdzenia osiągniętych wyników lub też dalszej modyfikacji.
Dzięki tej operacji w Twoim samochodzie możemy zyskać nawet 22 KM, co stanowi przyrost aż o 10%.
Dodatkowe korzyści z zastosowania tego urządzenia to większa elastyczność silnika, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i podobnie jak w przypadku chip tuningu - oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Chip tuning czy power box do BMW 5 F10/F11 525d 2.0 160kW 218 KM?
Zastanawiałeś się co wybrać dla BMW 5 F10/F11 525d 2.0 160kW 218 KM - chip tuning a może lepiej PowerBox? Przeczytaj nasz poradnik i wybierz opcję najlepszą dla Ciebie.