W samochodzie Audi A5 I (8T), z turbodoładowanym silnikiem diesel'a 3.0 TDI 150kW o pojemności 3000 cm³ i fabrycznej mocy 204 koni mechanicznych, możemy pomóc Ci osiągnąć efekt zwiększenia mocy i lepszego przyśpieszenia poprzez zastosowanie zarówno elektronicznego chip tuningu jak i montaż PowerBox'a.
Dla tego konkretnego modelu auta Audi A5 I (8T) 3.0 TDI 150kW 204 KM, chip tuning silnika powinien podnieść nominalną moc o 41 KM do 245 KM, co stanowi wzrost aż o 20%, natomiast wartość momentu obrotowego powinna wzrosnąć o 110 Nm do 560 Nm, czyli poprawić się aż o około 24% w stosunku do oryginału!
Jeżeli jednak w swoim samochodzie Audi A5 I (8T) z silnikiem 3.0 TDI 150kW 204 KM zdecydujesz się na montaż PowerBox'a to fabryczna moc powinna otrzymać dodatkowe 30 KM i osiągnąć 234 KM, co stanowi wzrost o 15%, jednocześnie wartość momentu obrotowego powinna podnieść się o 35 Nm do 485 Nm, czyli poprawić się o około 8% w stosunku do wartości nominalnej!
W poniższej tabeli znajdziesz dokładne informacje jakich przyrostów mocy oraz momentu obrotowego można się spodziewać po skorzystaniu z naszych usług.
Oryginalnie | Po Chip Tuningu | Z PowerBox'em | |
---|---|---|---|
Moc | 204 KM 150 kW |
245 KM +41 KM +20 % 180 kW +30 kW +20 % |
234 KM +30 KM +15 % 172 kW +22 kW +15 % |
Moment obrotowy | 450 Nm | 560 Nm +110 Nm +24 % |
485 Nm +35 Nm +8 % |
Opcje dodatkowe |
|
- | |
Oszczędności | Sprawdź ile możesz zaoszczędzić dzięki chip tuningowi w naszym |
Wykresy z hamowni podwoziowej dla Audi A5 I (8T) 3.0 TDI 150kW 204 KM
Na czym polega chip tuning w samochodzie Audi A5 I (8T) 3.0 TDI 150kW 204 KM?
Chip tuning w przypadku Audi A5 I (8T) 3.0 TDI 150kW 204 KM polega na wstępnym badaniu osiągów pojazdu na hamowni podwoziowej, następnie na ich podstawie, na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidulnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego modelu i zwiększające moc i moment obrotowy silnika i ostatecznie na ponownym badaniu osiągniętych rezultatów przeprogramowania na hamowni. Dzięki tej operacji możemy zyskać nawet 41 KM, co stanowi przyrost aż o 20%. Dodatkowe korzyści z takiego zabiegu to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów, ale także oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Jak działa PowerBox w samochodzie Audi A5 I (8T) 3.0 TDI 150kW 204 KM?

PowerBox dedykowany do samochodów Audi A5 I (8T) 3.0 TDI 150kW 204 KM to zewnętrzne urządzenie, wpinane w wiązkę silnika w oparciu o fabryczne wtyczki. Jest bezinwazyjne i każdy posiadacz może sam go wypiąć z auta i zapiąć powtórnie w kilka minut.
W wersjach Go oraz Elite charakterystyki tuningowe dobierane są indywidualnie po wstępnych pomiarach osiągów auta na hamowni podwoziowej (sprawdź poniżej, które wersje boxa można zastosować w Twoim aucie). Po zaprogramowaniu odpowiednich parametrów, osiągi są ponownie mierzone
na hamowni w celu potwierdzenia osiągniętych wyników lub też dalszej modyfikacji.
Dzięki tej operacji w Twoim samochodzie możemy zyskać nawet 30 KM, co stanowi przyrost aż o 15%.
Dodatkowe korzyści z zastosowania tego urządzenia to większa elastyczność silnika, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i podobnie jak w przypadku chip tuningu - oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Chip tuning czy power box do Audi A5 I (8T) 3.0 TDI 150kW 204 KM?

Zastanawiałeś się co wybrać dla Audi A5 I (8T) 3.0 TDI 150kW 204 KM - chip tuning a może lepiej PowerBox? Przeczytaj nasz poradnik i wybierz opcję najlepszą dla Ciebie.