EV Box do Tesla Model X - Chip tuning i wydłużanie zasięgu
EV Box Tesla X Chip to urządzenie zwiększające zasięg samochodów elektrycznych marki Tesla, które kontroluje energię dostarczaną do silnika poprzez kontrolę sterowania pedałem gazu, a właściwie pedałem przyspieszania. Żadnych problemów z gwarancją - stosowanie go jest niewykrywalne przez sprzedawcę. Urządzenie jest łatwe w instalacji, ponieważ wykorzystuje fabryczne wtyczki. Zapewnia następujące ulepszenia do standardowych modeli aut Tesla Model X:
- Wydłużenie zasięgu - polega na dodaniu trybu „N na żądanie” (znane także jako tryb "żeglowania" lub po prostu toczenia) do trybu D, wraz z alternatywną strategią dostarczania momentu obrotowego (czytaj poniżej). Wydłużenie zasięgu może wynieść około 10% (dla wszystkich rozmiarów akumulatorów). Nie wpływa na maksymalną moc z jakiej korzysta auto, ale zmienia rozkład momentu obrotowego w trakcie jazdy.
- Wartość odzysku energii w trybie D jest wyższa. Zdjęcie nogi z pedału przyspieszenia daje szybsze wywołanie regeneracji, czyli odzyskiwania energii.
- Płynne dostarczanie energii sprzyja kondycji baterii. Opcjonalnie można ograniczyć maksymalną moc, aby przedłużyć żywotność baterii i jej jakość (np. przy użytku jako taksówka lub samochód do wynajęcia)
- Płynniejsza jazda i poczucie "żeglowania" ("Coast / glide").
Czego mogę oczekiwać od Tesla X Chip?
Zasadniczo, wszystkie powyższe punkty to rozwiązania wydłużające zasięg, oparte na mniejszych przepływach prądu akumulatora (w obu kierunkach: używania/rozładowywania lub ładowania) oraz mniejszym zużyciu energii.
- sprzyja to płynniejszej jeździe ze zwiększoną precyzją pedału przy małych obciążeniach,
- chroni akumulator przed niepożądanym gwałtownym rozładowaniem, tworząc efekt pełnej mocy (kick-down) tylko na końcu wdepnięcia pedału.
- zmniejsza zużycie baterii poprzez dodanie funkcji "żeglowania / toczenia". Samochód elektryczny bez EV Box'a rozładowuje lub ładuje akumulator w trakcie jazdy, ale podróżowanie, toczenie, przy praktycznie zerowym zużyciu energii jest prawie niemożliwe,
- ponieważ sprawność baterii i sprawność silnika nigdy nie osiągają 100%, ciągłe przepływy prądu elektrycznego powodują termiczne straty energii. EV Box TeslaChip poprawia zachowanie samochodu, a dzięki około 20% niższemu przepływowi energii - obniża temperaturę akumulatora i przedłuża jego żywotność!
Alternatywna interpretacja pedału przyspieszenia pod kątem wydajności
Do tej pory wszystkie modele Tesli, z wyjątkiem wersji P (wersje Performance), mają proste przełożenie ''pozycja pedału przyspieszenia pozycja = moc'' - czyli położenie pedału przyspieszenia jest natychmiast, i prawie liniowo, przekształcane na pobór mocy. Można to zobaczyć na panelu zużycia energii w samochodzie, ale zweryfikowaliśmy to również w naszych laboratoryjnych hamowniach podwoziowych.
Takie proste podejście do sterowania zapotrzebowaniem na moc ma dwa negatywne skutki:
- Przyspieszenie samochodu w ogóle nie jest stabilne. Samochód najpierw przyspiesza lepiej, a potem przyspieszeanie spada wraz ze wzrostem prędkości. Dzieje się tak, ponieważ przyspieszenie zależy po prostu od momentu obrotowego, a ponieważ samochód ma prawie stałą moc dla dowolnych obrotów i dowolnego położenia pedału przyspieszenia - logiczne jest, że moment obrotowy MUSI spaść (patrz wykres liniowy poniżej - cienkie linie na dużym wykresie - moment obrotowy samochodu = przyspieszenie) dla różnych położeń pedału przyspieszenia (weryfikowane na hamowni)
- Przeskanowaliśmy układ napędowy Tesli pod kątem wydajności porównując moc pobieraną z akumulatora z mocą napędową na hamowni i niektóre etapy przyspieszenia nie przekraczają optymalnej wydajności silnika (obszary czerwone i pomarańczowe na wykresie liniowym poniżej). W niektórych obszarach jest to niemożliwe, ale oczywiście większość może być zoptymalizowana.
Wnioski:
Przygotowaliśmy alternatywną krzywą zapotrzebowania na moc (przedstawioną jako pogrubiona linia na małym wykresie liniowym, w porównaniu z cienką linią tego samego koloru - ustawienia fabryczne), która powoduje dwie rzeczy: bardziej stałe / ciągłe przyspieszenie i większą wydajność.
Bardziej stałe przyspieszenie przy umiarkowanej jeździe jest naszym zdaniem czymś idealnym dla Tesli. Nie ma szybkiego zapotrzebowania na moc - zapotrzebowanie na moc zmienia się w czasie (ponieważ moc nie jest teraz stała, a raczej moment obrotowy jest bardziej stały). Jest to widoczne na panelu zużycia energii. Pozostawanie przez dłuższy czas w obszarze optymalnej wydajności silnika - to „pozytywny efekt uboczny” takiej zmiany, ponieważ mamy tu strategię „stałego momentu obrotowego” zamiast strategii „stałej mocy”. Ze względu na wiele czynników (ilość hamowań, ruszań, nachylenie drogi, wiatr, itd. itp.) nie można wprost powiedzieć w jakim stopniu zwiększy to zasięg auta na konkretnej trasie, ale bez dwóch zdań wpłynie to pozytywnie na ilość przejechanych kilometrów na jednym ładowaniu oraz na komfort samej jazdy.
Dla poziomów pedału przyspieszenia powyżej 70%, krzywa zapotrzebowania na moment obrotowy staje się coraz bardziej „stałą mocą”. Dla 100% pedału jest to po prostu fabryczna 100% linia zasilania, niezmieniona.
Poniżej 20% pedału przyspieszenia użyliśmy mniej płaskich krzywych momentu obrotowego (nie pokazanych na wykresie) ze względu na konieczność ruszania z miejsca na światłach lub skrzyżowaniach.
Podsumowując, EV Box TeslaChip zawiera funkcję trybu ''N na żądanie'' czyli ''żeglowania'' lub inaczej toczenia - dzięki temu, podczas jazdy w trybie D, można prawie zdjąć nogę z pedału gazu. TeslaChip ustawi moc silnika na zero (0 kWh), abyś mógł jechać bez niepotrzebnej konwersji energii. Zwiększa to wydajność podczas długich podróży i jest dobre dla żywotności baterii.
Kilka filmików na temat EV Box Tesla Chip
Polska recenzja naszego EV Box'a Tesla Chip
Przejazd Tesla Model X 100D z EV Box Tesla Chip
EV Box Tesla Chip tuning
Instalacja EV Box Tesla Chip
Instalacja EV Box w Tesla Model X
Przejazd Teslą z EV Box Tesla Chip
FAQ dotyczące EV Box do Tesla Model X
Poniżej znajdziesz najczęściej zadawane pytania dotyczące chip tuningu auta Tesla Model X i naszego EV Box'a.
Czy sprzedajecie EV Box Tesla Chip przez internet?Czy EV Box do Tesli może być wykryty przez sprzedawcę / producenta samochodu?
Czy EV Box Tesla Chip może być użyty w Tesla Model X?
Czy demontaż i ponowna instalacja EV Box'a w Tesli X jest skomplikowana?
Czy wzrost mocy przy użyciu EV Box Tesla Chip jest bezpieczny dla mojej Tesli?
Czy istnieje ryzyko dla baterii samochodu po użyciu EV Box Tesla Chip?
Czy EV Box Tesla Chip może zwiększyć zasięg auta?
Czy używanie EV Box Tesla Chip jest legalne?
Czy mogę zwrócić Tesla Chip?
Czy Wasze EV Box'y Tesla Chip posiadają certyfikat?
Ile kosztuje EV Box do Tesla Model X
Mam jeszcze inne pytanie dotyczące tego EV Box'a.
Zobacz także:
Chip tuning / Powerbox
Chip tuning i PowerBox - sprawdź co możemy Ci zaoferować w kwestii zwiększenia mocy silnika Twojego tradycyjnego auta oraz zmniejszenia spalania.