EV Box do Nissan Leaf - Chip tuning i wydłużanie zasięgu
EV Leaf Box (inaczej Leaf Box Range Extender) to urządzenie zwiększające zasięg samochodów elektrycznych marki Nissan Leaf, które kontroluje energię dostarczaną do silnika poprzez kontrolę sterowania pedałem gazu, a właściwie pedałem przyspieszania. Żadnych problemów z gwarancją - stosowanie go jest niewykrywalne przez sprzedawcę. Urządzenie jest łatwe w instalacji, ponieważ wykorzystuje fabryczne wtyczki. Zapewnia następujące ulepszenia do standardowych modeli aut Nissan Leaf:
- Wydłużenie zasięgu - polega na dodaniu trybu „N na żądanie” (znane także jako tryb "żeglowania" lub po prostu toczenia) do trybu D, wraz z alternatywną strategią dostarczania momentu obrotowego (czytaj poniżej). Wydłużenie zasięgu może wynieść około 10% (dla wszystkich rozmiarów akumulatorów w trybie ECO). W normalnym trybie EV Box jest wyłączony.
- Wartość odzysku energii w trybie D może być wyższa nawet o 20%.
Alternatywna interpretacja pedału przyspieszenia pod kątem wydajności
Do tej pory wszystkie auta Nissan Leaf mają proste przełożenie ''pozycja pedału przyspieszenia pozycja = moc'' - czyli położenie pedału przyspieszenia jest natychmiast, i prawie liniowo, przekształcane na pobór mocy. Można to zobaczyć na panelu zużycia energii w samochodzie, ale zweryfikowaliśmy to również w naszych laboratoryjnych hamowniach podwoziowych.
Takie proste podejście do sterowania zapotrzebowaniem na moc ma dwa negatywne skutki:
- Przyspieszenie samochodu w ogóle nie jest stabilne. Samochód najpierw przyspiesza lepiej, a potem przyspieszeanie spada wraz ze wzrostem prędkości. Dzieje się tak, ponieważ przyspieszenie zależy po prostu od momentu obrotowego, a ponieważ samochód ma prawie stałą moc dla dowolnych obrotów i dowolnego położenia pedału przyspieszenia - logiczne jest, że moment obrotowy MUSI spaść (patrz wykres liniowy poniżej - cienkie linie na dużym wykresie - moment obrotowy samochodu = przyspieszenie) dla różnych położeń pedału przyspieszenia (weryfikowane na hamowni)
- Przeskanowaliśmy układ napędowy Nissan Leaf pod kątem wydajności porównując moc pobieraną z akumulatora z mocą napędową na hamowni i niektóre etapy przyspieszenia nie przekraczają optymalnej wydajności silnika (obszary czerwone i pomarańczowe na wykresie liniowym poniżej). W niektórych obszarach jest to niemożliwe, ale oczywiście większość może być zoptymalizowana.
Wnioski:
Przygotowaliśmy alternatywną krzywą zapotrzebowania na moc (przedstawioną jako pogrubiona linia na małym wykresie liniowym, w porównaniu z cienką linią tego samego koloru - ustawienia fabryczne), która powoduje dwie rzeczy: bardziej stałe / ciągłe przyspieszenie i większą wydajność.
Bardziej stałe przyspieszenie przy umiarkowanej jeździe jest naszym zdaniem czymś idealnym dla samochodów Nissan Leaf. Nie ma szybkiego zapotrzebowania na moc - zapotrzebowanie na moc zmienia się w czasie (ponieważ moc nie jest teraz stała, a raczej moment obrotowy jest bardziej stały). Jest to widoczne na panelu zużycia energii. Pozostawanie przez dłuższy czas w obszarze optymalnej wydajności silnika - to „pozytywny efekt uboczny” takiej zmiany, ponieważ mamy tu strategię „stałego momentu obrotowego” zamiast strategii „stałej mocy”. Ze względu na wiele czynników (ilość hamowań, ruszań, nachylenie drogi, wiatr, itd. itp.) nie można wprost powiedzieć w jakim stopniu zwiększy to zasięg auta na konkretnej trasie, ale bez dwóch zdań wpłynie to pozytywnie na ilość przejechanych kilometrów na jednym ładowaniu oraz na komfort samej jazdy.
Dla poziomów pedału przyspieszenia powyżej 70%, krzywa zapotrzebowania na moment obrotowy staje się coraz bardziej „stałą mocą”. Dla 100% pedału jest to po prostu fabryczna 100% linia zasilania, niezmieniona.
Poniżej 30% pedału przyspieszenia użyliśmy mniej płaskich krzywych momentu obrotowego (nie pokazanych na wykresie) ze względu na konieczność ruszania z miejsca na światłach lub skrzyżowaniach.
Podsumowując, EV Leaf Box dla aut Nissan Leaf zawiera funkcję trybu ''N na żądanie'' czyli ''żeglowania'' lub inaczej trybu toczenia - dzięki temu, podczas jazdy w trybie D, można prawie zdjąć nogę z pedału gazu. EV Leaf Box ustawi moc silnika na zero (0 kWh), abyś mógł jechać bez niepotrzebnej konwersji energii. Zwiększa to wydajność podczas długich podróży i jest dobre dla żywotności baterii.
Kilka filmików na temat Nissan Leaf
Polska recenzja Nissan Leaf
Test Nissan Leaf
Test Nissan Leaf z Leaf Box'em
Test Nissana Leaf
FAQ dotyczące EV Box do Nissan Leaf
Poniżej znajdziesz najczęściej zadawane pytania dotyczące chip tuningu auta Nissan Leaf i naszego EV Box'a.
Czy sprzedajecie Leaf Box do aut Nissan Leaf przez internet?Czy Leaf Box dedykowany do auta Nissan Leaf może być wykryty przez sprzedawcę / producenta samochodu?
Czy Leaf Box może być użyty w każdym aucie Nissan Leaf?
Czy demontaż i ponowna instalacja Leaf Box'a w samochodzie Nissan Leaf jest skomplikowana?
Czy wzrost mocy przy użyciu Leaf Box jest bezpieczny dla mojego auta Nissan Leaf?
Czy istnieje ryzyko dla baterii samochodu po użyciu Leaf Box?
Czy chip Leaf Box może zwiększyć zasięg auta Nissan Leaf?
Czy używanie chipa Leaf Box w samochodzie Nissan Leaf jest legalne?
Czy mogę zwrócić chip Leaf Box do auta Nissan Leaf?
Czy Wasze Leaf Box'y do auta Nissan Leaf posiadają certyfikat?
Ile kosztuje EV Box do Nissan Leaf
Mam jeszcze inne pytanie dotyczące tego EV Box'a.
Zobacz także:
Chip tuning / Powerbox
Chip tuning i PowerBox - sprawdź co możemy Ci zaoferować w kwestii zwiększenia mocy silnika Twojego tradycyjnego auta oraz zmniejszenia spalania.