EV Box do Hyundai Ioniq - Chip tuning i wydłużanie zasięgu
EV Box Ioniq (inaczej Ioniq Range Extender) to urządzenie zwiększające zasięg samochodów elektrycznych marki Hyundai Ioniq, które kontroluje energię dostarczaną do silnika poprzez kontrolę sterowania pedałem gazu, a właściwie pedałem przyspieszania. Żadnych problemów z gwarancją - stosowanie go jest niewykrywalne przez sprzedawcę. Urządzenie jest łatwe w instalacji, ponieważ wykorzystuje fabryczne wtyczki. Zapewnia następujące ulepszenia do standardowych modeli aut Hyundai Ioniq:
- Wydłużenie zasięgu - polega na dodaniu trybu „N na żądanie” (znane także jako tryb "żeglowania" lub po prostu toczenia) do trybu D, wraz z alternatywną strategią dostarczania momentu obrotowego (czytaj poniżej). Wydłużenie zasięgu może wynieść około 10% (dla wszystkich rozmiarów akumulatorów w trybie ECO). W normalnym trybie EV Box jest wyłączony.
- Wartość odzysku energii w trybie D może być wyższa nawet o 20%.
Alternatywna interpretacja pedału przyspieszenia pod kątem wydajności
Do tej pory wszystkie auta Hyundai Ioniq mają proste przełożenie ''pozycja pedału przyspieszenia pozycja = moc'' - czyli położenie pedału przyspieszenia jest natychmiast, i prawie liniowo, przekształcane na pobór mocy. Można to zobaczyć na panelu zużycia energii w samochodzie, ale zweryfikowaliśmy to również w naszych laboratoryjnych hamowniach podwoziowych.
Takie proste podejście do sterowania zapotrzebowaniem na moc ma dwa negatywne skutki:
- Przyspieszenie samochodu w ogóle nie jest stabilne. Samochód najpierw przyspiesza lepiej, a potem przyspieszeanie spada wraz ze wzrostem prędkości. Dzieje się tak, ponieważ przyspieszenie zależy po prostu od momentu obrotowego, a ponieważ samochód ma prawie stałą moc dla dowolnych obrotów i dowolnego położenia pedału przyspieszenia - logiczne jest, że moment obrotowy MUSI spaść (patrz wykres liniowy poniżej - cienkie linie na dużym wykresie - moment obrotowy samochodu = przyspieszenie) dla różnych położeń pedału przyspieszenia (weryfikowane na hamowni)
- Przeskanowaliśmy układ napędowy Hyundaia Ioniq pod kątem wydajności porównując moc pobieraną z akumulatora z mocą napędową na hamowni i niektóre etapy przyspieszenia nie przekraczają optymalnej wydajności silnika (obszary czerwone i pomarańczowe na wykresie liniowym poniżej). W niektórych obszarach jest to niemożliwe, ale oczywiście większość może być zoptymalizowana.
Wnioski:
Przygotowaliśmy alternatywną krzywą zapotrzebowania na moc (przedstawioną jako pogrubiona linia na małym wykresie liniowym, w porównaniu z cienką linią tego samego koloru - ustawienia fabryczne), która powoduje dwie rzeczy: bardziej stałe / ciągłe przyspieszenie i większą wydajność.
Bardziej stałe przyspieszenie przy umiarkowanej jeździe jest naszym zdaniem czymś idealnym dla samochodów Hyundai Ioniq. Nie ma szybkiego zapotrzebowania na moc - zapotrzebowanie na moc zmienia się w czasie (ponieważ moc nie jest teraz stała, a raczej moment obrotowy jest bardziej stały). Jest to widoczne na panelu zużycia energii. Pozostawanie przez dłuższy czas w obszarze optymalnej wydajności silnika - to „pozytywny efekt uboczny” takiej zmiany, ponieważ mamy tu strategię „stałego momentu obrotowego” zamiast strategii „stałej mocy”. Ze względu na wiele czynników (ilość hamowań, ruszań, nachylenie drogi, wiatr, itd. itp.) nie można wprost powiedzieć w jakim stopniu zwiększy to zasięg auta na konkretnej trasie, ale bez dwóch zdań wpłynie to pozytywnie na ilość przejechanych kilometrów na jednym ładowaniu oraz na komfort samej jazdy.
Dla poziomów pedału przyspieszenia powyżej 70%, krzywa zapotrzebowania na moment obrotowy staje się coraz bardziej „stałą mocą”. Dla 100% pedału jest to po prostu fabryczna 100% linia zasilania, niezmieniona.
Poniżej 30% pedału przyspieszenia użyliśmy mniej płaskich krzywych momentu obrotowego (nie pokazanych na wykresie) ze względu na konieczność ruszania z miejsca na światłach lub skrzyżowaniach.
Podsumowując, EV Box dla aut Hyundai Ioniq zawiera funkcję trybu ''N na żądanie'' czyli ''żeglowania'' lub inaczej trybu toczenia - dzięki temu, podczas jazdy w trybie D, można prawie zdjąć nogę z pedału gazu. EV Box ustawi moc silnika na zero (0 kWh), abyś mógł jechać bez niepotrzebnej konwersji energii. Zwiększa to wydajność podczas długich podróży i jest dobre dla żywotności baterii.
Kilka filmików na temat Hyundai Ioniq
Polska recenzja Hyundai Ioniq electric
Test Hyundai Ioniq electric
Test Hyundai Ioniq electric
Porównanie Hyundai Ioniq Electric i Hybrid
FAQ dotyczące EV Box do Hyundai Ioniq
Poniżej znajdziesz najczęściej zadawane pytania dotyczące chip tuningu auta Hyundai Ioniq i naszego EV Box'a.
Czy sprzedajecie EV Box do aut Hyundai Ioniq przez internet?Czy EV Box do Hyundaia Ioniq może być wykryty przez sprzedawcę / producenta samochodu?
Czy EV Box może być użyty w każdym Hyundaiu Ioniq?
Czy demontaż i ponowna instalacja EV Box'a w samochodzie Hyundai Ioniq jest skomplikowana?
Czy wzrost mocy przy użyciu EV Box jest bezpieczny dla mojego Hyundaia Ioniq?
Czy istnieje ryzyko dla baterii samochodu po użyciu EV Box?
Czy chip EV Box może zwiększyć zasięg auta Hyundai Ioniq?
Czy używanie chipa EV Box w Hyundaiu Ioniq jest legalne?
Czy mogę zwrócić chip EV Box do Hyundaia Ioniq?
Czy Wasze EV Box'y do Hyundaia Ioniq posiadają certyfikat?
Ile kosztuje EV Box do Hyundai Ioniq
Mam jeszcze inne pytanie dotyczące tego EV Box'a.
Zobacz także:
Chip tuning / Powerbox
Chip tuning i PowerBox - sprawdź co możemy Ci zaoferować w kwestii zwiększenia mocy silnika Twojego tradycyjnego auta oraz zmniejszenia spalania.